Rada Centrów Handlowych ujawniła najnowsze dane na temat odwiedzalności centrów handlowych. We wrześniu 2022 zanotowano wyższe obroty niż w analogicznym okresie 2019 r.
Obroty centrów handlowych pozostają wyższe niż przed pandemią. Ze wskaźnika PRCH Turnover Index wynika, że we wrześniu 2022 r. wzrosły o 18%, w porównaniu do września 2019 r. Dla branży ważne jest, by dobre wyniki utrzymały się także w ostatnim kwartale roku, kluczowym dla handlu.Z uwagą obserwujemy wpływ wysokiej inflacji i kosztów utrzymania na postawy konsumentów. Te czynniki oraz hamująca gospodarka bezpośrednio wpływają na trendy zakupowe
– mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Podobnie jak w czasie wakacji, również we wrześniu klienci chętnie korzystali z oferty gastronomicznej, proponowanej przez centra handlowe. Wzrost w tej kategorii o ponad 30% pokazuje, że dla klientów ważny pozostaje aspekt społeczny centrów handlowych i potrzeba obcowania z ludźmi. To trend trwający od momentu zniesienia restrykcji sanitarnych.
Co Polacy najchętniej kupowali w centrach handlowych?
Polacy nadal chętnie kupują też artykuły wyposażenia domu i sprzęt RTV/AGD w sklepach stacjonarnych. Wskazuje na to ponad 27% wzrost w tej kategorii we wrześniu. Z kolei moda, podobnie jak miesiąc wcześniej, odnotowała 12% wzrost dynamiki obrotów, w porównaniu do sierpnia 2019 r.
W październiku 2022 r. odwiedzalność centrów handlowych (PRCH Footfall Density Index), mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu, była o 0,3% wyższa niż w październiku 2019 r.
Przeczytaj również: Co będzie trendy w 2023 roku? Oto, co przewiduje Pinterest