REKLAMA
Wyniki sprzedażowe VRG 2023

Polacy przestali kupować produkty właściciela Wólczanki? Sprzedaż poniżej poziomu z pandemii

REKLAMA
REKLAMA

Grupa VRG opublikowała szacunkowe wyniki sprzedażowe za czerwiec bieżącego roku. Mimo aspiracji dwucyfrowego wzrostu przychody spadły. Kurs od miesięcy nieprzerwanie poniżej 4 PLN.

SPRZEDAŻ W CZERWCU: 102,6 mln PLN (-8,3 proc. rdr)

SPRZEDAŻ W PIERWSZYM PÓŁROCZU: 602,4 mln PLN (+ 2,9 proc. rdr)

PRZYCHODY Z SEGMENTU JUBILERSKIEGO: 52,8 mln PLN

PRZYCHODY Z SEGMENTU ODZIEŻOWEGO: 49,7 mln PLN

Cele możliwe do utrzymania ?

Jednym ze strategicznych założeń grupy VRG jest wypracowanie 1,9 mld przychodu na koniec 2025 roku. To o około 200 mln PLN więcej niż odnotowano przed rokiem. Wyniki z pierwszego półrocza (602,4 mln PLN przychodu) pokazują, że realizacja tego planu może okazać się dużym wyzwaniem.

W ostatnich sześciu miesiącach największym zmartwieniem VRG okazał się segment odzieżowy. To on rok do roku wygenerował o ponad 22,1 proc. mniejszy przychód. Wynik ten był nawet gorszy od pandemicznego, pierwszego półrocza 2020 roku, kiedy to przychody VRG wyniosły 52,1 mln PLN.

Wyraźnie obserwujemy, jak klienci reagują na obecną sytuację makroekonomiczną. Dobre wyniki sprzedażowe wypracowują nasze marki osadzone w segmencie dóbr luksusowych: W.Kuk w jubilerce oraz Deni Cler w segmencie odzieżowym. Istotnym wsparciem dla sprzedaży W.Kruk były rodzinne uroczystości, charakterystyczne dla czerwca. Śluby, zaręczyny, czy chrzciny – mówi Janusz Płocica, prezes zarządu grupy VRG.

Dodając również, że grupa zauważa „ograniczenie ruchu w sklepach stacjonarnych”, który w konsekwencji doprowadził do mniejszego popytu. Jego zdaniem, stąd wziął się „słabszy rok do roku wynik segmentu odzieżowego.”

W omawianym okresie właścicielowi takich marek, jak W.Kruk, Deni Cler, czy Wólczanka udało się poprawić marżę na sprzedaży. W szóstym miesiącu bieżącego roku wyniosła ona 56,6 proc. Dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku była na poziomie 55,2 proc.

Giełdowe aspiracje

Wyniki negatywnie odbiły się na kursie grupy. Po ich opublikowaniu kurs delikatnie tąpnął. Po godzinie 11:00, chcąc kupić walor VRG musieliśmy zapłacić 3,62 PLN, czyli o blisko 2 proc. mniej niż w momencie otwarcia sesji.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

Przeczytaj również: TOP 5 BUTÓW MĘSKICH MAREK PREMIUM W POLSCE. ZEGNA NA PODIUM!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES