Szwedzki gigant odzieżowy ogłosił wyniki finansowe za trzeci kwartał roku fiskalnego. Obejmują one okres od czerwca do sierpnia 2018 roku.
Wyniki sprzedaży (wraz z podatkiem VAT) szacowane są na 64,8 miliardów szwedzkich koron. Wynik ten oznacza 9% wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym, kiedy to sprzedaż wyniosła 59,38 miliardów koron.
Sprzedaż bez VAT osiągnęła wynik 55,82 miliarda koron, kiedy ta w roku ubiegłym szacowana była na 51,23 miliarda koron. W lokalnych walutach sprzedaż z podatkiem VAT wzrosła o 4%. To rezultat większy niż początkowo oczekiwano – wg szacunków agencji Reuters, szwedzka marka miała osiągnąć średni wynik 1,9%.
Grupa H&M poinformowała w oświadczeniu, że ciągłe przemiany i próba dostosowania się do aktualnych wymogów branży, przyczyniły się do stopniowego polepszenia wyników sprzedaży i zwiększonego udziału na wielu rynkach w tym okresie.
Jednakże w trzecim kwartale istotny wpływ na sprzedaż i rozwój niektórych ważnych rynków grupy, takich jak USA, Francja, Włochy i Belgia, miały problemy, które pojawiły się w trakcie wdrażania nowych systemów logistycznych na wiosnę.