W drugim kwartale bieżącego roku obrotowego przychody netto marki Guess wzrosły o 3 proc. do 664,5 mln USD. Szczególnie zadowalające okazały się dane płynące z rynków europejskich oraz azjatyckich.
Siła napędowa wzrostu przychodów
Zgodnie z danymi opublikowanymi przez markę Guess, w ciągu ostatniego kwartału jej przychody obliczane w dolarach amerykańskich wzrosły w Europie o 9 proc. W tym samym regionie sprzedaż detaliczna, a w tym e-commerce, urósł o 11 proc.
Podobne dane spłynęły do producenta odzieży z Azji. Na tamtejszym rynku przychody rok do roku wzrosły o 19 proc. Natomiast sprzedaż detaliczna o 2 proc. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyników w drugim kwartale. Przekroczyły one nasze oczekiwania dotyczące wzrostu przychodów. Zapewniły znaczny wzrost zysku operacyjnego i zysku na akcje – powiedział Carlos Alberini, dyrektor generalny Guess.
Przeczytaj również: Czy kryzys dotyka marki sportowe?
Ogromny wzrost zysku
W drugim kwartale zakończonym 29 lipca marka odnotowała zysk netto w wysokości 39 mln USD. W porównaniu z 24 mln USD wypracowanymi w analogicznym okresie ubiegłego roku tegoroczne dane stanowią aż 63-proc. wzrost.
– Nasza międzynarodowa działalność nadal osiągała dobre wyniki dzięki silnemu wzrostowi przychodów. Nasz segment detaliczny w obu Amerykach zanotował sekwencyjną poprawę w porównaniu z pierwszym kwartałem. Było to możliwe dzięki zwiększeniu konwersji klientów w sklepach – zauważył Alberini. Dodał on, że „osiągnięcie przychodów wyższych od oczekiwanych oraz skuteczne zarządzanie kosztami przyczyniło się do wypracowania w omawianym okresie zysku operacyjnego w wysokości 65 mln USD i 9,7 proc. marży operacyjnej”.
Wzrost sprzedaży w drugim kwartale nie okazał się jednak wystarczający, by zaobserwować podniesienie przychodów i zysków marki w pierwszej połowę roku. W ciągu sześciu miesięcy zakończonych 29 lipca Guess odnotował zysk netto w wysokości 27,2 mln USD. Oznacza to jego 15-proc. spadek w porównaniu z 2022 rokiem.
Przeczytaj również: Walczą o swoją przyszłość. Ukraińscy producenci uruchamiają platformę e-commerce
Zdjęcie główne: mat. prasowy