W jakim kierunku podąża komunikacja marketingowa? Czy marki mogą zwiększać sprzedaż poprzez angażowanie się w ważne sprawy społeczne? Jakie trendy są wiodące na rynku komunikacji konsumenckiej? Na te i inne pytania odpowiedzi szukali uczestnicy 5. edycji Cannes Lions Creative PR Meeting 2015 w rożnych miastach Polski. Jak co roku, najważniejszym punktem wydarzenia były pokazy wybranych kampanii reklamowych i PR-owych nagrodzonych na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes.
Cannes Lions Creative PR Meeting to spotkanie, które na stałe wpisało się w kalendarz najważniejszych wydarzeń związanych z branżą reklamową. Umożliwia nie tylko poznanie najnowszych trendów w komunikacji marketingowej, ale przede wszystkim nawiązanie dialogu między mediami, twórcami kampanii oraz ich odbiorcami. Uczestnicy spotkania poznają najlepsze kampanie reklamowe i PR-owe oraz biorą udział w inspirującym panelu dyskusyjnym.
Motywem przewodnim tegorocznej edycji Cannes Lions Creative PR Meeting były “Marki, które chcą więcej”, dlatego głównymi tematami paneli dyskusyjnych były zjawiska, takie jak budowanie strategii biznesowej, uwzględniającej ważne społeczne kwestie oraz zaangażowanie marek w zmianę postaw konsumentów.
Nad szeroko pojętym, prospołecznym wymiarem komunikacji marketingowej debatowali m.in.: Izabela Dyakowska (Blogerka), Natalia Hatalska (Blogerka), Aleksandra Przybylska (Gazeta Wyborcza), Michał Kuczyński (Kompania Piwowarska), Lech Parell (Radio Gdańsk), Tomasz Wygnański (Media i Marketing Polska).
Zarówno teoretycy, jak i praktycy mogli przedstawić swój punkt widzenia i opowiedzieć, jak według nich zmieniło się na przestrzeni lat postrzeganie brandów, które wywierają rzeczywisty wpływ na swoje otoczenie.
Oto kilka przykładowych kampanii, które na swoim blogu opisuje Hatalska [ TUTAJ ]
5. edycja Cannes Lions Creative PR tradycyjnie odbyła się w trzech miastach: w Warszawie, w Poznaniu i Sopocie (29 października). Pozostaje nam zaprosić Was na przyszłoroczny Cannes Lions w Polsce.
Autor: Urszula Wiszowata