noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zdjęcie z kampanii marki Wojas. Modele ubrani w eleganckie, brązowe stylizacje stoją w industrialnej przestrzeni magazynowej. W tle znajduje się mnóstwo skórzanych produktów marki

Znana polska marka odnotowała dwucyfrowy spadek sprzedaży

REKLAMA
noSlotData

Wojas opublikował raport finansowy za sierpień 2024 roku. Okazuje się, że w omawianym okresie polskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją i sprzedażą obuwia odnotowało dwucyfrowy spadek sprzedaży rok do roku. W porównaniu z ubiegłym rokiem na minusie znalazły się również przychody marki liczone od początku stycznia do końca sierpnia.

Przeczytaj również: Gigant obuwniczy zainteresowany prawami do znaku towarowego Esprit

Wojas – historia polskiego giganta

Początki marki Wojas sięgają 1990 roku, kiedy to Władysław Wojas postanowił uruchomić podmiot skoncentrowany na produkcji i sprzedaży skórzanego obuwia. Już w pierwszym roku działalności popularna w Polsce marka dostarczyła na rynek kilkadziesiąt tysięcy par butów. Przełomowym momentem był jednak 1994 rok. Wtedy to Wojas odkupił od syndyka masy upadłościowe NZPS Podhale, co umożliwiło marce na skokowy wzrost produkcji. Dwa lata później powstała spółka Wojas Trade, która rozpoczęła budowę sieci salonów stacjonarnych.

Wartym podkreślenia jest odbiorca marki, bowiem jej produkty nie trafiają wyłącznie do klientów indywidualnych. Wojas jest oficjalnym dostawcą butów dla administracji państwowej, leśnictwa oraz wojska. Obecnie sieć sklepów stacjonarnych marki to ponad 170 sklepów zlokalizowanych miedzy innymi na terenach Polski, Czech i Słowacji. Około 10 proc. sprzedaży marki trafia na ekspert, głównie wzbogacając rynki Ukrainy, Izraela, Litwy i Niemiec.

wojas

Przeczytaj również: Cena akcji Burberry wciąż spada

Polski producent obuwia – najnowsze wyniki finansowe

W sierpniu 2024 spółka Wojas odnotowała 31,96 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Wynik ten jest gorszy od zeszłorocznego o 12,1 proc. Łącznie w okresie styczeń-sierpień spółka wypracowała 236,3 mln zł przychodów, czyli o 5,4 proc. mniej niż w roku ubiegłym.

Jak poinformowano w najnowszym raporcie finansowym, narastająca w okresie styczeń-sierpień 2024 skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki znalazły się na poziomie 164,5 mln zł, co oznacza, że były one o 6,3 proc. wyższe od przychodów wygenerowanych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży hurtowej w sierpniu 2024 roku wyniosły 12,55 mln złi były niższe o 24,7 proc. od przychodów osiągniętych w sierpniu 2023 roku.

wojas

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES