Od kilku miesięcy na polskim rynku pracy obserwujemy niepokojący trend. Opinię publiczną regularnie zalewają informacje o kolejnych zwolnieniach. Do grona podmiotów szukających oszczędności poprzez redukcję etatów dołączył właściciel znanej polskiej marki specjalizującej się w produkcji odzieży sportowej.
Przeczytaj również: 4F przedłuża strategiczną współpracę
Zwolnienia u właściciela 4F. Kto i dlaczego stracił pracę?
Spółka OTCF, właściciel polskiej marki odzieży i akcesoriów sportowych 4F, poinformowała o znacznej redukcji etatów, która miała miejsce w 2023 roku. W tym czasie pracę straciło 130 osób. Zwolnienia mają być elementem procesu poprawy sytuacji spółki, która w zeszłym roku odnotowała stratę w wysokości 17,491 mln złotych.
W opublikowanym komunikacie właściciel 4F tłumaczy swoją decyzję między innymi ograniczeniem popytu w związku z pogorszeniem się nastrojów konsumenckich. Jego zdaniem wojna w Ukrainie, doniesienia o wysokiej inflacji oraz nie do końca trafiona kolekcja doprowadziły do mniejszego zainteresowania produktami marki.
Przeczytaj również: 4F podsumowuje 14 lat współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim
Plan naprawczy właściciela 4F. Droga w kierunku rentowności
Chcąc poprawić sytuację finansową spółki OTCF ograniczyła zamówienia nowych kolekcji. Jak podaje DlaHandlu, spółka wstrzymała się również z większymi inwestycjami oraz postanowiła zredukować główne pozycje kosztowe. Ostatni punkt znacząco wpłynął na decyzję o zwolnieniu 130 pracowników. Realizowany plan naprawczy ma poprawić płynność finansową podmiotu, obniżyć poziom jego zadłużenia w relacji do kapitału spółki i realizowanego poziomu EBITDA.
Zdjęcie główne: Pexels