noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Walizki podróżne marki Wittchen, polskiego producenta.

Popularny polski producent walizek wzmocnił pozycję na rynkach Europy Zachodniej

REKLAMA
noSlotData

Grupa Wittchen szacuje, iż przychody ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2024 roku wyniosły 93,1 mln zł. Oznacza to spadek o 3 proc. w ujęciu rocznym.

Popularny producent walizek i galanterii skórzanej podsumował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2024 roku. Sprzedaż detaliczna Grupy Wittchen spadła w tym okresie o 1 proc. rdr do 84,1 mln zł, podczas gdy sprzedaż w segmencie B2B obniżyła się o 20 proc. rdr do 8,9 mln zł.

Prezes Jędrzej Wittchen pozytywnie ocenia wyniki, podkreślając, że spadek sprzedaży detalicznej jest mniejszy niż w ujęciu ogólnokrajowym. Wyniki segmentu B2B tłumaczy dużym zamówieniem od jednego z partnerów w analogicznym kwartale ubiegłego roku. “Dzięki działaniom prosprzedażowym zdołaliśmy osiągnąć porównywalny poziom sprzedaży jak w pierwszym kwartale 2023 roku, kiedy to sytuacja rynkowa była znacznie bardziej sprzyjająca” – powiedział prezes cytowany w komunikacie prasowym. 

Wittchen, popularny producent walizek i galanterii, zapowiada ekspansję międzynarodową.
Wittchen, popularny producent walizek i galanterii, zapowiada ekspansję międzynarodową. / mat. prasowe

Przeczytaj również: Levi Strauss zwolni setki Polaków. Spółka zamyka zakład produkcyjny w Płocku

Wittchen kontynuuje ekspansję międzynarodową

Wśród ważnych wydarzeń minionego kwartału Wittchen wymienia uruchomienie własnego sklepu internetowego w Austrii. To już szósty rynek w Europie, gdzie polski producent posiada swój e-sklep. W planach jest dalsza ekspansja na rynki zachodnie, w tym otwarcie sklepów stacjonarnych w Wiedniu i Niemczech.

Od klasycznych toreb i portfeli po modne buty i kurtki, Wittchen oferuje bogaty wybór galanterii skórzanej, obuwia i odzieży. Produkty firmy dostępne są online w 7 krajach, na 46 platformach marketplace w 23 krajach oraz w ponad 100 salonach stacjonarnych pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach zapewnia szybką i bezproblemową dostawę zamówień. Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Przeczytaj również: Jak spakować walizkę? Triki idealne przed podróżą

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES