noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Iga Świątek pozuje na korcie w stroju przygotowanym przez On Running.

Wimbledon cieszy się ogromnym wzrostem sprzedaży dzięki Idze Świątek i trendowi „tenniscore”

REKLAMA
noSlotData

Wimbledon zyskał ogromny zastrzyk popularności, a sprzedaż pamiątek i odzieży związana z tym kultowym turniejem wzrosła o 54% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ten wzrost jest przypisywany dwóm czynnikom: rosnącej popularności stylistyki „tenniscore” oraz sukcesowi Igi Świątek.

Zielono-fioletowy schemat kolorów i kultowe logo Wimbledonu od lat przyciągają kupujących. W tym roku popyt na te klasyczne elementy jest jeszcze większy. Trend „tenniscore“, który łączy sportową estetykę z modą uliczną, stał się hitem tego lata. Celebryci i influencerzy, tacy jak Zendaya, noszą ubrania inspirowane tenisem, co tylko napędza popyt na produkty związane z ikonicznymi rozgrywkami na kortach Wimbledonu.

Tenniscore – trend na lato 2024

Zendaya, promując film “Challengers”, w którym wciela się w tenisową gwiazdę, pojawiła się w stylizacji tenisowej, która błyskawicznie podbiła serca fanów mody. Buty z piłeczkami tenisowymi na obcasach stały się hitem, a sprzedaż odzieży tenisowej znacznie wzrosła.

Według Clearpay, platformy typu kup teraz, zapłać później, zakupy odzieży tenisowej w Wielkiej Brytanii wzrosły o 134% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Szczególnie popularne są spódniczki tenisowe (wzrost o 134%) i plisowane mini (wzrost o 109%). Brytyjczycy kupują też chętnie akcesoria i obuwie tenisowe. Skarpetki w tenisowym stylu odnotowały 20-procentowy wzrost sprzedaży, a białe trampki wśród pokolenia Z są o 27% popularniejsze niż w roku ubiegłym.

Wzrost zainteresowania modą tenisową widać również na platformie Etsy. W ciągu ostatnich trzech miesięcy wyszukiwania swetrów tenisowych, bluz z kapturem i koszulek wzrosły o 47%. Eksperci mody przewidują, że ten trend będzie się utrzymywać przez całą wiosnę i lato.

Dayna Isom Johnson, ekspertka ds. trendów Etsy, na początku tego sezonu tak tłumaczyła popularność mody tenisowej: “Tej wiosny i patrząc w przyszłość, w stronę pełnego wydarzeń sportowych lata, uwielbiamy wszystko, co tenisowe. Wygoda i szyk odzieży sportowej sprawiają, że coraz częściej staje się ona elementem codziennego stroju“. Na efekty nie musieliśmy długo czekać.

Wimbledon 2024: modowe hity

Najpopularniejszym produktem w 2024 roku jest Wimbledon Word Mark Cap w kolorze zielonym. Czapka z prostym designem i wyhaftowanym logo turnieju wyprzedała się w zeszłym roku, ale została ponownie wprowadzona do sprzedaży.

Największym rynkiem sprzedaży detalicznej Wimbledonu pozostaje Wielka Brytania, ale Stany Zjednoczone i Kanada również odnotowują znaczny wzrost.

Iga Świątek napędza popularność tenisowej mody

Sukces Igi Świątek, polskiej tenisistki, która w wieku 21 lat wygrała już dwa tytuły French Open, również przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Świątek jest wzorem dla młodych kobiet na całym świecie i inspiruje je do gry w tenisa. Nic dziwnego że najbardziej zauważalny wzrost popularności związanych z Wimbledonem nastąpił w Polsce. W ojczyźnie najlepszej światowej tenisistki sprzedaż wzrosła o 179 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem. 

Przeczytaj również: Wimbledon 2024 – sponsorzy tegorocznego turnieju. Wśród nich przedstawiciele świata mody

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES