Wimbledon zyskał ogromny zastrzyk popularności, a sprzedaż pamiątek i odzieży związana z tym kultowym turniejem wzrosła o 54% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ten wzrost jest przypisywany dwóm czynnikom: rosnącej popularności stylistyki „tenniscore” oraz sukcesowi Igi Świątek.
Zielono-fioletowy schemat kolorów i kultowe logo Wimbledonu od lat przyciągają kupujących. W tym roku popyt na te klasyczne elementy jest jeszcze większy. Trend „tenniscore“, który łączy sportową estetykę z modą uliczną, stał się hitem tego lata. Celebryci i influencerzy, tacy jak Zendaya, noszą ubrania inspirowane tenisem, co tylko napędza popyt na produkty związane z ikonicznymi rozgrywkami na kortach Wimbledonu.
Tenniscore – trend na lato 2024
Zendaya, promując film “Challengers”, w którym wciela się w tenisową gwiazdę, pojawiła się w stylizacji tenisowej, która błyskawicznie podbiła serca fanów mody. Buty z piłeczkami tenisowymi na obcasach stały się hitem, a sprzedaż odzieży tenisowej znacznie wzrosła.
Według Clearpay, platformy typu kup teraz, zapłać później, zakupy odzieży tenisowej w Wielkiej Brytanii wzrosły o 134% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Szczególnie popularne są spódniczki tenisowe (wzrost o 134%) i plisowane mini (wzrost o 109%). Brytyjczycy kupują też chętnie akcesoria i obuwie tenisowe. Skarpetki w tenisowym stylu odnotowały 20-procentowy wzrost sprzedaży, a białe trampki wśród pokolenia Z są o 27% popularniejsze niż w roku ubiegłym.
Wzrost zainteresowania modą tenisową widać również na platformie Etsy. W ciągu ostatnich trzech miesięcy wyszukiwania swetrów tenisowych, bluz z kapturem i koszulek wzrosły o 47%. Eksperci mody przewidują, że ten trend będzie się utrzymywać przez całą wiosnę i lato.
Dayna Isom Johnson, ekspertka ds. trendów Etsy, na początku tego sezonu tak tłumaczyła popularność mody tenisowej: “Tej wiosny i patrząc w przyszłość, w stronę pełnego wydarzeń sportowych lata, uwielbiamy wszystko, co tenisowe. Wygoda i szyk odzieży sportowej sprawiają, że coraz częściej staje się ona elementem codziennego stroju“. Na efekty nie musieliśmy długo czekać.
Wimbledon 2024: modowe hity
Najpopularniejszym produktem w 2024 roku jest Wimbledon Word Mark Cap w kolorze zielonym. Czapka z prostym designem i wyhaftowanym logo turnieju wyprzedała się w zeszłym roku, ale została ponownie wprowadzona do sprzedaży.
Największym rynkiem sprzedaży detalicznej Wimbledonu pozostaje Wielka Brytania, ale Stany Zjednoczone i Kanada również odnotowują znaczny wzrost.
Iga Świątek napędza popularność tenisowej mody
Sukces Igi Świątek, polskiej tenisistki, która w wieku 21 lat wygrała już dwa tytuły French Open, również przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Świątek jest wzorem dla młodych kobiet na całym świecie i inspiruje je do gry w tenisa. Nic dziwnego że najbardziej zauważalny wzrost popularności związanych z Wimbledonem nastąpił w Polsce. W ojczyźnie najlepszej światowej tenisistki sprzedaż wzrosła o 179 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Przeczytaj również: Wimbledon 2024 – sponsorzy tegorocznego turnieju. Wśród nich przedstawiciele świata mody
Zdjęcie główne: mat. prasowy