Najnowsza kolekcja najbardziej luksusowej, a zarazem najbardziej świadomej ekologicznie linii H&M, Conscious Exclusive, już niedługo pojawi się w sklepach. Mieliśmy okazję oglądać ją na żywo, jako jedni z pierwszych.
W kolekcji Conscious Exclusive 2016 troska o środowisko i nowatorskie podejście do produkcji odzieży łączą się z inspiracjami historycznymi i artystycznymi. Zespół projektantów H&M sięgnął do archiwów muzealnych, aby wybrać kluczowe elementy z ostatnich trzystu lat haute couture i tak powstała nowa kolekcja H&M.
Artystyczne nadruki pojawiły się też na szortach, tunice, spodniach o szerokich nogawkach, kimonie, koszuli z rozszerzanymi rękawami czy apaszce. Niektóre ubrania zmieniły się w dzieła rzeźbiarskie, czego przykładem jest długa suknia balowa z głębokim dekoltem, która ozdobiona została nadrukiem marmurowego drapowania. Na część projektów przeniesiono słynne dzieła malarskie. Jeden z obrazów Gustava Moreau znalazł się na asymetrycznej minisukience, a Trzy Gracje ze słynnego malunku Botticellego zostały nadrukowane na jednej z powłóczystych sukienek. Inspirowane malarstwem czy rzeźbą nadruki, misterne hafty, zdobienia i ekstrawaganckie kroje sprawiają, że każdy element kolekcji wygląda jak dzieło sztuki.
W nowej kolekcji luksusowej linii H&M po raz pierwszy pojawiły się suknie ślubne. To trzy suknie o lekkim, romantycznym kroju ze zdobieniami i drapowaniami. Oprócz ubrań, częścią kolekcji są też buty – botki na obcasie i czarne pantofle, złota torebka o ciekawym kształcie oraz biżuteria inspirowana stylem art-deco.
Każda kolekcja z linii Conscious Exclusive tworzona jest z myślą o dobru planety i tak było też w przypadku tej najnowszej. Ubrania uszyto z ekologicznych materiałów, takich jak: ekologiczny jedwab, len uzyskany z recyklingu, konopie i mieszanki zawierające Tencel®. Nie brakuje również nowatorskich rozwiązań. Do produkcji odzieży użyto też denimite – materiał wykonywany ze znoszonego, poddanego recyclingowi dżinsu, w którego wykorzystaniu H&M jest pionierem. Ekologiczne są nawet małe elementy odzieży, np. ozdobne koraliki stworzone ze szkła z odzysku.
Kolekcja na 2016 r. w naturalny sposób łączy historię i nowoczesność. Nie bez powodu data wprowadzenia jej do sprzedaży zbiega się w czasie z dniem otwarcia wystawy Fashion Forward – 100 years of Fashion, w działającym przy Luwrze Musée des Arts Décoratifs. H&M będzie wyłącznym sponsorem wystawy, której głównym kuratorem jest Pamela Golbin, szefowa działu mody i materiałów.
Kolekcja trafi do sprzedaży 7 kwietnia. W Polsce kupić ją będzie można w sklepie internetowym oraz w sklepie stacjonarnym na ul. Marszałkowskiej w Warszawie.
Autor: Ela Baron