W pogoni za Zarą. Wyniki sprzedaży przekroczyły oczekiwania

W 2015 roku hiszpańska grupa Inditex (zrzeszająca marki Zara, Massimo Dutti, Oysho, Bershka i Stradivarius) otworzyła 230 nowych punktów sprzedaży. Jej właściciel, Amancio Ortega, jest drugim najbogatszym człowiekiem na świecie. Jego majątek wycenia się na kwotę stu miliardów dolarów. Założyciel jednego z najbardziej popularnych globalnie brandów ma kolejne powody, aby podsumować mijający rok jako bardzo udany. Prognozy na przyszły rok są również bardzo optymistyczne. Skąd to zadowolenie?

Od lutego do października bieżącego roku, Zara odnotowała 20% wzrost sprzedaży (w porównaniu do roku poprzedniego) i wygenerowała sprzedaż rzędu 2 miliardów 200 tysięcy euro. Osiągnęła zysk na poziomie 854 milionów euro. W okresie trzech kwartałów 2015 roku, całościowa sprzedaż grupy Inditex wzrosła o 20% (analogicznie do 2014 roku) i do wartości 14 miliardów 700 milionów euro.

zara ny
Nowy flagowy butik Zara w Nowym Jorku, fot. Inditex

Choć w Chinach odczuwalne jest załamanie gospodarki rynkowej to jej rynek sprzedaży detalicznej jest na bardzo dobrym poziomie. Grupa Inditex posiada 514 sklepów stacjonarnych Zary, które osiągają 7% sprzedaży w ujęciu globalnym. Na nowy rok zakładany jest spowolniony wzrost sprzedaży i jej spadek o 1 punkt procentowy na chińskim rynku.

Największy rywal Zary, marka H&M depcze im po piętach. Szwedzka sieciówka otworzyła niemalże trzy sklepy każdego dnia w mijającym roku. Jej sprzedaż za okres pierwszych dziewięciu miesięcy aktualnego roku wyniosła 5 miliardów 600 milionów dolarów, a zysk osiągnął 817 milionów dolarów.

Grupa Inditex posiada łącznie 6 913 sklepów w 88 krajach na świecie. W tym roku przygotowano 3 291 nowych miejsc pracy. Grupa łącznie zatrudnia 146 478 pracowników i planuje otwarcie 230 nowych placówek w nadchodzącym roku.

Autor: Alicja Szablewska

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

FASHION BIZNES