noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Victoria’s Secret zamyka ponad 50 sklepów. Jaki jest powód?

REKLAMA
noSlotData

Victoria’s Secret zamyka aż 53 sklepy w Stanach Zjednoczonych. Powód? Spadek efektywności marki. Jak podaje spółka L Brands, w ubiegłym roku odnotowano spadek sprzedaży.

Marka Victoria’s Secret jest jedną z najpopularniejszych marek bieliźnianych. Założona została w 1977 roku przez Roya Raymonda. Posiada obecnie ponad 1100 sklepów na całym świecie. Jednak wkrótce ma się to zmienić. W czwartek rano, dyrektor finansowy L Brands przyznał, że odnotowano spadek sprzedaży o 3%. Zadecydowano o zamknięciu aż 53 sklepów w USA.

Jak podkreśla dyrektor finansowy, Stuart Burgdoerfer, firma co roku zamyka sklepy. Jest to stała część prowadzenia działalności – mówi. Jednak w przeszłości zamykano około 15 sklepów rocznie. Ogłoszona w czwartek liczba jest znacznie wyższa niż w ubiegłych latach.

Głośno mówi się teraz o akceptacji własnego ciała, ale również o tolerancji. Wydaje się, że Victoria’s Secret nie dopasowuje się już do oczekiwań potencjalnego klienta. W zeszłym roku szef marketingu VS udzielił wywiadu dla magazynu “Vogue”. Zapytany o to, dlaczego marka nie współpracuje z modelami transseksualnymi, odpowiedział: „ponieważ pokaz jest fantazją”. Już wtedy na markę spadła fala krytyki.

Jednak spółka nadal zaprzecza doniesieniom o kryzysie. Burgdoerfer zapewnia, że Victoria’s Secret nie ma problemów. Nie jesteśmy ograniczeni finansowo. Firma koncentruje się teraz w większym stopniu na kliencie i asortymencie – dodaje.

Wszystkie te zapewnienia nie pomogły rozwiać obaw inwestorów. Akcje spółki zmniejszyły się o prawie 8 procent.

>>>Przeczytaj również: Co wiemy o nowej marce Rihanny, którą tworzy pod skrzydłami LVMH?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES