ISEI to ukraińska sieć drogerii, która zamierza podbić polski rynek. PIerwszy salon otwarto właśnie w warszawskiej Galerii Targówek. Czy Rossmann i Hebe mogą czuć się zagrożone?
Drogeria ISEI – Warszawa. Lokalizacja, oferta
Ukraińska sieć drogeryjna ISEI rozpoczęła swoją działalność w Polsce, otwierając swój pierwszy sklep stacjonarny w warszawskiej Galerii Targówek. Lokal o powierzchni 70 m² stanowi uzupełnienie dotychczasowej oferty sprzedaży online.
Oferta ISEI obejmuje szeroką gamę kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów, od producentów z Polski, Niemiec, Włoch, Korei Południowej oraz Ukrainy. Wśród popularnych marek znajdziemy tam między innymi The Ordinary, Dr.Jart+, Missha, Beauty of Joeson czy COSRX.
Przeczytaj również: Najpiękniejsze zapachy na święta 2024. Co wybrać?
ISEI chce podbić polski rynek drogeryjny
Sieć ISEI jest już dobrze ugruntowana na rynku ukraińskim, posiadając ponad 100 sklepów, w tym 21 w Kijowie. Teraz marka zapowiada dynamiczny rozwój, planując ekspansję zarówno na polskim, jak i na innych europejskich rynkach.
Rozwój sieci ISEI w Polsce jest nadzorowany przez spółkę ISEI International, zarejestrowaną w marcu 2024 roku. Prezesem zarządu spółki jest Tetiana Danylchenko, a jej założycielką i beneficjentką rzeczywistą jest Anush Tovmasyan.
Polska stała się pierwszym krajem, w którym rozpoczęliśmy fizyczną ekspansję międzynarodową. (…) Zamierzamy utworzyć sieć kilku sklepów do końca 2025 r., kładąc podwaliny pod model franczyzowy i przyszłe skalowanie w całej Europie
– powiedziała założycielka firmy, Anush Tovmasyan.
Tovmasyan, będąca również współzałożycielką grupy Imperia Holding specjalizującej się w sektorze FMCG, odegrała kluczową rolę w rozwoju marki ISEI. Dzięki jej wizji, sieć ta stała się jednym z liderów rynku kosmetycznego na Ukrainie i obecnie rozpoczyna swoją ekspansję na rynki europejskie.
Drogeria Kontigo znika z rynku
Podczas gdy ukraińska sieć zapowiada ekspansję na polskim rynku, inny konkurent Rossmana właśnie ogłosił swoje zamknięcie. Chodzi o drogerie Kontigo, które działały nad Wisłą przed ostatnie 10 lat.
Sieć Kontigo charakteryzowała się nie tylko szerokim asortymentem kosmetyków, w tym autorskimi liniami do makijażu, ale także innowacyjnym designem swoich salonów. Starannie zaprojektowane wnętrza z kolorowymi akcentami i przestronnymi stanowiskami do makijażu tworzyły wyjątkową atmosferę zakupową.
Już w 2020 roku sieć Kontigo zaczęła doświadczać poważnych trudności finansowych, spowodowanych m.in. odejściem kluczowych pracowników oraz negatywnym wpływem pandemii COVID-19, która zmusiła większość sklepów sieci do zamknięcia. Mimo podjętych działań, takich jak rozwój franczyzy i wysp kosmetycznych, firma nie była w stanie osiągnąć rentowności. Straty w latach 2020 i 2021 wyniosły odpowiednio 50 i 34 miliony złotych.
Wszystkie salony sieci zostały już zamknięte. Sprzedaż w sklepie internetowym Kontigo potrwa do 15 grudnia 2024.
Przeczytaj również: Problemy popularnej sieci odzieżowej. Ponad 500 salonów do zamknięcia