noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Galeria handlowa należąca do URW

Udane półrocze właściciela Westfield. „Podpisaliśmy rekordową liczbę umów najmu”

REKLAMA
noSlotData

Francuski gigant Unibail-Rodamco-Westfield w swoim portfelu posiada ogromne centra handlowe położone w atrakcyjnych lokalizacjach w Europie i Stanach Zjednoczonych. Po trudnym okresie pandemicznym przechodzi on odrodzenie, którego nie zakłóciło nawet obserwowane za oceanem spowolnienie w segmencie modowym.

W I półroczu 2023 roku dochód netto z najmu (NRI) Unibail-Rodamco-Westfield (URW) wzrósł o 8,2 proc. i wyniósł 1,152 mld euro. W samej Europie kontynentalnej rosnąc o 12,5 proc, a w Wielkiej Brytanii o 9,4 proc. Kluczowe obiekty w Stanach Zjednoczonych zakończyły omawiany okres na nieznacznym 1,4-proc. plusie. Właściciel galerii handlowej położonej na warszawskim Żoliborzu poinformował, że jego skorygowany zysk na akcję wzrósł w pierwszej połowie bieżącego roku o 6,6 proc. do 5,28 euro.

Nasze wyniki opierają się na silnych podstawach, które wypracowaliśmy w 2022 roku. Jesteśmy przekonani, że obecna dynamika utrzyma się w nadchodzących miesiącach. Liczymy, że nasz AREPS (zysk na akcje) znajdzie się w górnej części całorocznych prognoz – powiedział dyrektor generalny URW, Jean-Marie Tritant.

Przeczytaj również: ZPPHiU: sklepy online decydują o atrakcyjności galerii handlowych

Najemcy również na plusie

Jak podało Unibail-Rodamco-Westfield najemcy także mogą uznać pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku za udane. Poziom ich sprzedaży wzrósł rok do roku o 9,2 proc. W tym o 11,8 proc. w Europie kontynentalnej, 6,8 proc. na Wielkiej Brytanii i 4,6 proc. w USA. URW nie zapomniało o przyszłości.

Podpisaliśmy rekordową liczbę umów najmu z rosnącym udziałem umów długoterminowych, odnotowując w tym samym okresie 12,5-proc. wzrost czynszów – dodał Tritant.

Zdaniem zarządców francuskiego giganta udane półrocze wspierane było przez rosnącą wydajność działań społecznych. Na przykład sprzedaż najemców związanych z fitnessem wzrosła o 35,7 proc., z rozrywką o 22,4 proc., a z żywnością o 17,1 proc. Niemniej jednak, kategorie „zdrowie i uroda” oraz „moda” również wypracowały dobre wyniki, rosnąc odpowiednio o 17,7 proc. i 9,7 proc. Z opublikowanego raportu wynika, że w I półroczu 2023 roku ściągalność czynszów wyniosła 96 proc.

Zdjęcie główne: Unsplash
Przeczytaj również: Te 3 stylizacje będą idealne na chłodniejsze lato. Proste, ale modne!
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES