TOUS prezentuje ewolucję marki oraz swój cel korporacyjny, jakim jest bycie marką biżuteryjną, charakteryzującą się kreatywnością i wyrażaniem siebie. Ewolucja marki biżuteryjnej obejmuje zarówno elementy brandingu, jak i cele korporacyjne. Mają to zapewnić trzy filary: przebojowość, kreatywność i poczucie humoru. Z ich pomocą marka intepretuje na nowo swoje trzy wieloletnie symbole: kolor różowy, misia i czułość.
Tous: nowe oblicze marki
Marka obiera tym samym nowy cel korporacyjny: We craft a world of joy. W tych sześciu słowach zawarto siłę, która napędza firmę od momentu jej powstania, i która wyznacza jej kierunek dalszego rozwoju. Manifestem TOUS pozostaje poniższa deklaracja, która na przestrzeni lat docierała do klientów w tak wielu różnych krajach:
„My, czyli TOUS, wymyślamy, nakreślamy i budujemy nasz własny świat przy użyciu rąk i serc. Świat, który wzbudza radość, entuzjazm i pasję, i który sprawia, że czujemy się dobrze. Świata TOUS nie ma sensu wyjaśniać – trzeba go poczuć”.
TOUS w najlepszym wydaniu
W 2020 roku, świętując stulecie istnienia, marka TOUS przyjęła odważne cele na przyszłość, rozpoczynając wieloletnią, szeroko zakrojoną transformację na trzech kluczowych płaszczyznach: ukierunkowaniu na klienta, zrównoważonego rozwoju oraz poprawy wydajności.
W ramach tej transformacji rozpoczęto ewolucję marki, która ma wydobyć z TOUS to, co najlepsze, stawiając na jej główne założenie: indywidualizm i kreatywność. Koncepcja ta zrodziła się dzięki pomysłowości Rosy Oriol, która w latach 70. zrozumiała, że społeczeństwo zmienia się. Biżuteria przestaje być kojarzona tylko z wielkimi wydarzeniami, a staje się częścią codzienności.
Idea wyrażania siebie poprzez modę nabrała w obecnych latach jeszcze większego znaczenia i stała się łącznikiem pomiędzy obecnymi i przyszłymi pokoleniami klientów TOUS. Postanowiono rozwijać markę i uczynić z tej idei centralną wartość, przebudowując gruntownie model relacji z klientami, wykorzystując nowy język wizualny oraz tworząc nowe logo TOUS.
Firma jest w trakcie wdrażania, głównie w obszarze projektowym, nowych procesów kreatywnych o bardziej zespołowym charakterze. Zmiana relacji z klientami będzie się objawiać w nowej strategii sprzedaży kolekcji opartej na nieregularnych, częstszych dropach. Nowy model zakłada zwiększenie częstotliwości wprowadzania nowych produktów tak aby nawiązywały, do trendów i były kluczowym elementem uzupełniającym codzienny look. Jest on zgodny z globalnymi trendami w branży mody i pozwala marce powiększyć ofertę niezobowiązujących dodatków na co dzień. Z kolei, aby podkreślić znaczenie autoekspresji, główną rolę odgrywają produkty, które można łączyć ze sobą na wiele sposobów, a firma, bazując na swoim dziedzictwie jubilerskim, nadal ośmiela się bawić nowymi materiałami, które pozwalają na wprowadzenie różnej tekstury i koloru.
Aby podkreślić znaczenie ewolucji marki TOUS, postanowił odświeżyć logo, które pozostawało w niezmienionej formie od lat 90. Nowa wersja to mocny, solidny, a jednocześnie przyjazny projekt typograficzny o zaokrąglonych kształtach, który łatwiej poddaje się manipulacjom graficznym, i który lepiej wpisuje się w środowisko cyfrowe.
Rebranding marki TOUS dotyczy również estetyki, która przyświeca komunikacji firmy. Zgodnie z nowym językiem wizualnym, ewolucję przeszedł również miś TOUS, który za sprawą nowego, trójwymiarowego projektu staje się źródłem inspiracji.
TOUS? TOUS
TOUS zamyka esencję ewolucji marki w nowej kampanii. W tym swoistym ćwiczeniu z kreatywności, za pośrednictwem nowych kodów wizualnych, marka mocno zaznacza swoją pozycję w branży mody.
Motywem przewodnim spotu jest pytanie, które wzbudza odświeżony wizerunek: od zdania „Czy to TOUS?” do krótkiej frazy: „TOUS? TOUS”. Kampanię będą wspierać działania 360 na wszystkich rynkach, na których marka jest obecna.
Przeczytaj również: Warsaw Creatives otwiera showroom w Warszawie