noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

To koniec marki Ivanka Trump

REKLAMA
noSlotData

Pierwsza córka USA zamyka swoją markę modową. Oficjalnym powodem jest potrzeba skupienia się wyłącznie na polityce – Ivanka Trump od 2017 roku pracuje w Białym Domu jako doradczyni swojego ojca, prezydenta Donalda Trumpa. Jakie są inne przyczyny tej decyzji?

24 lipca Ivanka Trump poinformowała w oficjalnym oświadczeniu, że kończy działalność marki działającej pod jej imieniem i nazwiskiem. Decyzja ma być dowodem jej zaangażowania w działalność polityczną. Rzecznik marki poinformował, że proces likwidacji rozpoczął się tuż po opublikowaniu oświadczenia. Umowy licencyjne z domami towarowymi nie zostaną przedłużone, a w przyszłym sezonie nie pojawi się nowa kolekcja marki.

Po 17 miesiącach pracy w Białym Domu nie wiem, czy kiedykolwiek wrócę do biznesu, ale wiem, że moim celem w najbliższej przyszłości jest praca, którą wykonuję w Waszyngtonie, więc podjęcie tej decyzji jest teraz jedynym uczciwym wobec mojego zespołu wyjściem – pisze w oświadczeniu. Jestem niezmiernie wdzięczna za pracę naszego niesamowitego zespołu, który zainspirował wiele kobiet, również mnie samą. Chociaż nie będziemy już kontynuować naszej wspólnej misji, jestem pewna, że każda z nich będzie nadal się rozwijać.

Marka Ivanka Trump powstała w 2007 roku. Wówczas oferowała tylko biżuterię, ale z czasem asortyment powiększył się o odzież, torebki i buty. W 2017 roku Trump zaczęła pracę doradcy prezydenta – swojego ojca Donalda Trumpa. W związku z tym przekazała obowiązki prezesa firmy Abigail Klem.

źródło: theaustralian.com.au

W ubiegłym roku miało miejsce dość niefortunne wystąpienie innej doradczyni prezydenta – Kellyanne Conway, która podczas wywiadu w programie Fox & Friends poprosiła widzów o wsparcie marki. Wywołało to negatywne reakcje nie tylko przeciwników Trumpa, ale i ekspertów do spraw etyki mediów. Biały Dom twierdził w oświadczeniu, że promocja marki przez Conway nie była zamierzona, a taki incydent już się nie powtórzy.

Promocji marki nie przysłużyły się również oskarżenia o plagiat (Aquazzura oskarżyła Ivankę Trump o skopiowanie projektu jednego z modeli obuwia włoskiej firmy) i wykorzystywanie stanowiska politycznego. W kwietniu ubiegłego roku rodzinny butik Modern Appealing Clothing oskarżył Trump o nieuczciwą konkurencję. W styczniu 2018 roku fundacja Democracy Forward domagała się od Biura Etyki Rządu dochodzenia w sprawie rzekomego nadużywania przez nią władzy w celu promowania marki.

Otoczenie Ivanki Trump twierdzi, że za późno zdała sobie sprawę z tego, że pełniąc swoje obowiązki w Białym Domu, powinna unikać pewnych sytuacji związanych z reklamowaniem marki. Przeciwnicy polityki Donalda Trumpa wzywali do bojkotu produktów IT oraz ich licencyjnych sprzedawców, np. Marshall’s czy T.J. Maxx. Obrońcy Ivanki nazywali takie działanie niesprawiedliwym i seksistowskim. Oliwy do ognia z pewnością dolał narastający spór handlowy USA z Chinami, gdzie produkowana jest większość produktów marki. Trump zapewniała jednak w jednym z wywiadów, że konflikt w żaden sposób nie przyczynił się do zamknięcia firmy.

>>> Przeczytaj również: W jaki sposób moda angażuje się w życie polityczne?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES