Przychody internetowego sprzedawcy towarów luksusowych w pierwszym kwartale 2023 r. są powyżej oczekiwań analityków.
Farfetch internetowy sprzedawca towarów luksusowych ze wzrostami
Przychody Farfetcha wzrosły o 8 proc. rdr. w pierwszym kwartale 2023 roku. Ulepszony asortyment sprzedawcy internetowego, współpraca ze streetwearowymi markami, tj. Reebok czy Adidas i wysoka sprzedaż w sklepach przyczyniły się do wzrostu sprzedaży w I kwartale tego roku. Wzrost odnotowano, po dwóch dużo słabszych kwartałach zeszłego roku.
Jak podaje BOF, akcje firmy wzorsyły o ponad 17 proc. w handlu po godzinie od opublikowania wyników. Do tej pory oscylowały wokół najniższego poziomu w historii. Farfetch odnotował również skromny postęp w zakresie wyników finansowych. Skorygowane straty EBITDA — czyli zysk przed odliczeniem odsetek i podatków — spadły w pierwszym kwartale o 1 milion USD do 35 milionów USD.
Czy Farfetch podoła swoim planom?
W grudniu 2022 roku Farfetch wyznaczył sobie wysokie oczekiwania wobec wzrostu swojej sprzedaży. Aktualny stan daje pierwszy rzut oka na to, czy sprzedawca towarów luksusowych podoła tym planom. Firma powiedziała inwestorom, że przewiduje, że jej wartość towarów brutto – wzrośnie aż o 22 proc. do prawie 5 mld dolarów do końca 2023 roku i osiągnie 10 mld dolarów do 2025 roku.
Przeczytaj też: Polacy inwestują w sztukę. Najnowsze badania GUS: zainteresowanie jedną dziedziną nadal rośnie
Zdjęcie główne: Unsplash