noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Te marki modowe już zbankrutowały przez COVID-19

REKLAMA
noSlotData

(Nie)modny bankrut – może taki tytuł należałoby nadać dzisiejszemu zestawieniu. Nie wszystkim markom udało się uporać z pandemicznym chaosem. Czy to z powodu braku elastyczności i szybkiego dostosowania się do nowej sytuacji, czy to przez zwykły pech. Upadł jeden z amerykańskich liderów branży retail. Kto jeszcze? Spójrzcie na ranking – niestety, te marki modowe już zbankrutowały.  

Marki modowe, które w ostatnim czasie ogłosiły upadłość:

J. Crew

4 maja firma złożyła wniosek o ochronę przed bankructwem. To pierwszy taki przypadek wśród dużych detalistów na amerykańskiej scenie biznesowej. Jak podają media, to najwięksi wierzyciele przejmą teraz kontrolę nad spółką. W zamian anulowanych zostanie 1,65 mld dolarów długu, a ok. 400 mln dolarów nowego kapitału pozwoli J. Crew na kontynuowanie działalności.

https://www.instagram.com/p/B_yF1ccgqkH/

Neiman Marcus

To amerykańska sieć luksusowych domów towarowych, która na początku maja również ogłosiła bankructwo. Firma miała 4,8 mld długu. Jak zauważa NYT, Neiman Marcus, w czasach swojej świetności organizujący nawet własne pokazy mody, był jedną z tych marek, które nie dostosowały się dostatecznie szybko do nowej rzeczywistości i innych nawyków zakupowych wśród konsumentów.

https://www.instagram.com/p/B_7imdyADgS/

True Religion

Dla tej znanej amerykańskiej marki specjalizującej się w odzieży dżinsowej to już drugi raz w przeciągu 3 lat, kiedy zmuszona jest ogłosić bankructwo.

https://www.instagram.com/p/CATG8K3DBNW/

Centric Brands

Dawniej firma produkowała dla marek takich, jak Tommy Hilfiger, Under Armour, Calvin Klein. Niedawno jednak również złożyła wniosek o ochronę przed bankructwem (upadłość eufemistycznie określa się w amerykańskich mediach nazwą „Chapter 11”).

https://www.instagram.com/p/B_nRo8MDuAE/

John Varvatos

Jedna z bardziej popularnych marek wśród rockendrolowców w USA postanowiła złożyć wniosek o upadłość. 140 milionów dolarów – tyle wynosi dług spółki a tak zwany Chapter 11 ma uchronić firmę przed wierzycielami podczas gdy sama może przejść przez restrukturyzację jeśli pozwoli na to sąd.

https://www.instagram.com/p/B94HBTQFr5T/

I wiele innych – lista, niestety, wciąż się wydłuża o kolejne marki modowe, które już zbankrutowały. Jednak większość z nich znana jest bardziej na rynku amerykańskim niż europejskim. Są to: Elizabeth Suzann, J.C. Penney, Jeffrey, J.Hilburn, Bldwn. Czyżby więc obecny kryzys miał przetasować karty w branży mody i zmniejszyć znaczenie amerykańskich marek na globalnym rynku?

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: „Fani marki VECLAIM rozczarowani: Jessica sprzedaje tanie tshirty firmy „Fruit of the Loom”

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES