noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Świat kreowania kolekcji. Paulina i Tomasz o kulisach pracy w Cropp

REKLAMA
noSlotData

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Kto decyduje o tym, że danego lata modny jest kolor zielony, a określony typ spodni przestał być produkowany? Skąd bierze się moda na kratę i dlaczego sweter z golfem jest hot? Warto zatem przyjrzeć się jak wygląda „od kuchni” proces przygotowania kolekcji w największej, w naszej części Europy, firmie odzieżowej. O kulisach swojej pracy w LPP opowiadają: Paulina – młodszy grafik marki CROPP oraz Tomasz – projektant CROPP. 

Jaka jest Wasza rola w procesie tworzenia kolekcji? 

Paulina: Jestem projektantką nadruków, moja praca polega na tym, by stworzyć ciekawą grafikę i ozdobić nią produkt. Przed przygotowaniem projektu muszę znać motyw danej kolekcji. Temat opracowujemy wspólnie z całym zespołem, korzystając przy tym z trendbooków, zaglądamy do mediów społecznościowych. Obserwujemy co dzieje się na ulicy, jak ludzie się ubierają. Podczas wstępnego tworzenia motywu, my jako graficy musimy przekazać inspirację, wyszukać takie elementy graficzne, które powinny być uwzględnione w danej kolekcji.

Tomek: Jestem odpowiedzialny za projektowanie linii Sport w marce Cropp. Dla mnie proces tworzenia kolekcji zaczyna się w mojej głowie, stopniowo układam wszystko w konkretny motyw, następnie wybieram kolory wiodące w danej kolekcji. Inspiracje czerpię z otoczenia, szczególnie ważne są dla mnie wyjazdy na międzynarodowe targi.

PROJEKTUJ DLA LPP

Jak wygląda podział pracy nad kolekcją? Z kim na co dzień współpracujecie? 

Tomek: Moim najbliższym współpracownikiem jest Ilona, moja asystentka, która pomaga mi w tworzeniu zarówno projektów jak i dokumentacji. Wprowadza ona wiele świeżości w nasze projekty. Staram się rozkładać pracę po równo, mamy opracowany swój sprawdzony system. Ważną rolę pełnią również pozostali projektanci, z którymi zawsze mogę podyskutować na temat kolekcji, doboru kolorów. Przy tworzeniu dokumentacji niezastąpiona jest również pomoc technologa odzieży, który służy poradami odnoście technicznych aspektów konstrukcji modelu – każdy produkt musi być praktyczny, wygodny, dopasowany.

Paulina: My graficy współpracujemy ściśle z projektantami. Wspólnie ustalmy motyw danej kolekcji. Myślę, że nawzajem się inspirujemy. W naszym zespole dzielimy się pracą według tego, kto czuje klimat w danym temacie. Gdy mamy opracowany motyw przewodni na konkretny sezon, zabieramy się do pracy. Przygotowujemy wstępne koncepcje i pokazujemy je projektantom. Następnie wspólnie dokonujemy wyboru. Jeśli nadruki zostaną zaakceptowane przez projektantów, zaczynamy pracę nad dokumentacją nadruku. Musimy określić jego wymiary, wydrukować, sprawdzić, jak będzie wyglądał na tkaninie i dobrać odpowiedniej jakości print. Z chwilą, gdy trafia do nas próbny model z nadrukiem, sprawdzamy jakość wykonania nadruku, by następnie przekazać wytyczne do zmian, tak, by projekt spełniał nasze oczekiwania. Wysyłamy takie uwagi do naszych kupców i czekamy na finalny produkt.

CROPP Sklep4
Najnowszy salon marki Cropp jest utrzymany w klimacie squat’u, garażu i hali przemysłowej.

 

Ile projektów musicie przygotować do kolekcji?

Tomek: W linii sportowej, za którą jestem odpowiedzialny, jest od 15 do 30 modeli, a każdy model ma kilka wersji kolorystycznych.

Paulina: To zależy od sezonu. Letnie kolekcje są bardziej rozbudowane niż zimowe. Bywa tak, że mogę w ciągu dnia przygotować kilka projektów, zdarza się również, że praca nad jednym, skomplikowanym wzorem zajmuje mi cały dzień.

Chcesz być częścią zespołu LPP? Aplikuj TUTAJ

Co daje Wam satysfakcję w pracy?

Paulina: Na mojej twarzy uśmiech pojawia się zawsze, gdy widzę kogoś na ulicy w ubraniu z moim nadrukiem. To jest zdecydowanie najprzyjemniejszy element pracy. Ponadto w LPP panuje wspaniała atmosfera. Pracuję w młodym, kreatywnym zespole, który stanowi dla mnie źródło inspiracji do dalszego rozwoju i kształcenia swoich umiejętności.

Tomek: Najbardziej lubię jednak pracować przy kolekcji snowboardowej – to jest zdecydowanie moja bajka. Uwielbiam jeździć na desce, stąd wiem dokładnie, jakich ubrań wymaga ten sport. Pomimo że jest to najtrudniejsza technicznie kolekcja to projektowanie kurtek, spodni snowboardowych sprawia mi najwięcej frajdy. Czuję satysfakcję, gdy widzę ludzi na stoku, którzy są w ubraniach zaprojektowanych przeze mnie.

Paulina (grafik nadruków odzieżowych) i Tomek (projektant) na co dzień pracują nad kolekcją marki Cropp.
Paulina (grafik nadruków odzieżowych) i Tomek (projektant) na co dzień pracują nad kolekcją marki Cropp.

 

Co jest istotne w Waszej pracy? 

Paulina: Poczucie estetyki, zdolności plastyczne, kreatywność, spostrzegawczość. Na bieżąco trzeba obserwować co dzieje się w modzie i szybko reagować. Trzeba mieć też wyobraźnię, by móc zobaczyć jak nasz pomysł będzie finalnie wyglądać. Atutem jest także znajomość tkanin, tak by wiedzieć jak zaproponowany wzór będzie wyglądał na materiale. Dopiero w LPP poznałam proces powstawania produktu, myślę, że ta praca otworzyła mnie również na inne formy piękna, estetyki, na które kiedyś byłam zamknięta.

Tomek: Bardzo ważna w naszej pracy jest także komunikatywność – pozwala na podjęcie dyskusji ze współpracownikami i ułatwia podejmowanie decyzji. Potrzebne jest także poczucie humoru, w naszym zespole bez tego ani rusz.

Jak wspominacie swoje początki w firmie? 

Paulina: Moje pierwsze wrażenie było naprawdę pozytywne. Zupełnie nie zdawałam sobie sprawy z tego, że tak wiele osób tutaj pracuje. Pamiętam też dzień, w którym dostałam swój pierwszy prototyp z grafiką. To było bardzo fajne uczucie, bo coś co się tworzyło najpierw w mojej głowie, później znalazło odzwierciedlenie w gotowym, fizycznym produkcie.

INTERESUJE CIĘ PRACA W LPP? Sprawdź aktualne oferty

Tomek: Moja kariera w Cropp zaczęła się 4 lata temu. Wcześniej miałem już styczność
z projektowaniem, pracowałem 8 lat w innej firmie. Przejście do marki Cropp nie sprawiło mi większych kłopotów. Wiadomo nowe miejsce, zasady, ale szybko się tu zaklimatyzowałem. Ważne było to, że zespół przyjął mnie bardzo pozytywnie.

kulisy pracy w LPP
Dla Pauliny praca w młodym i kreatywnym zespole Cropp to źródło inspiracji do dalszego rozwoju.

 

Jakie trzy słowa, które najtrafniej opisują Waszą pracę?

Paulina: Rozwój, spełnienie, przyszłość.

Tomek: Pasja, samorealizacja, kreatywność.

Aktualnie, ze względu na dynamiczny rozwój, firma LPP, właściciel marek RESERVED, Cropp, House, MOHITO i SiNSAY prowadzi intensywne rekrutacje na kluczowe stanowiska w działach przygotowania produktu. Poszukiwane są osoby chcące rozwijać się w branży modowej na stanowiskach projektantów, kupców, grafików i technologów odzieży. Dodatkowo oferujemy wsparcie relokacyjne dla kandydatów spoza regionu. Więcej o naszych rekrutacjach na www.reserved5plus.com/dolaczdonas.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_js]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[/vc_raw_js][/vc_column][/vc_row]

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES