noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Supreme sklep stacjonarny czerwone logo

Supreme w rękach nowego właściciela. Jego profil może zaskoczyć

REKLAMA
noSlotData

Kultowa marka streetwearowa Supreme trafia w ręce EssilorLuxottica, potentata branży optycznej, posiadającego w portfolio m.in. markę Ray-Ban. Transakcja opiewająca na 1,5 miliarda dolarów wzbudza duże zainteresowanie ze względu na dotychczasowy profil nowego właściciela. 

Decyzja o sprzedaży Supreme podjęta została przez zarząd VF Corporation, na czele którego stoi nowy prezes, Bracken Darrell. Mimo rosnących przychodów, marka Supreme nie spełniła wygórowanych oczekiwań finansowych, co skłoniło do rewizji strategii właściciela Vans i Dickies. Kwota transakcji sięga 1,5 mld dolarów, co oznacza spadek wartości marki w porównaniu z 2020 rokiem, kiedy to VF Corp. nabył ją za 2,1 mld dolarów. Eksperci spekulują, że spółka “przepłaciła za prestiż” i nie zdołał odpowiednio rozwinąć potencjału Supreme.

Przeczytaj również: Współprace Supreme, które zapamiętamy na długo

Właściciel Ray-Ban nabył kultową markę streetwearową

EssilorLuxottica – nowy właściciel Supreme, znany jest na rynku jako potentat branży optycznej. Profil jego działalności skupiający się głównie na produkcji okularów i okularów przeciwsłonecznych takich marek jak Ray-Ban, Oakley. W posiadaniu spółki są również licencje na luksusowe brandy jak Prada i Burberry.  

Francesco Milleri, CEO EssilorLuxottica, dostrzega w przejęciu szansę na rozszerzenie działalności firmy na nowe rynki i dotarcie do młodszych odbiorców. Zapewnia jednak, że unikalny charakter i tożsamość Supreme zostaną zachowane.  James Jebbia, założyciel Supreme, również wyraża optymizm: “To pozwoli nam skupić się na marce, produktach i klientach, co zapewni jej długoterminowy sukces.”

Eksperci stawiają przyszłość Supreme pod znakiem zapytania. “Kupowanie marki streetwear w czasach, gdy moda na ten styl straciła na popularności, jest ryzykowne i nie jest jasne, co EssilorLuxottica zamierza zrobić, aby przywrócić Supreme do życia” – powiedział Neil Saunders, analityk ds. Handlu w GlobalData w rozmowie z CNN. Ekspert wskazuje jednak, iż włoska marka posiada „duże możliwości dystrybucyjne i jest dobra w zarządzaniu marką”.

W roku fiskalnym 2022-23, trwającym od kwietnia do marca, Supreme zanotowała 520 milionów dolarów przychodów.Marka posiada zaledwie 17 stacjonarnych sklepów w Stanach Zjednoczonych, Azji i Europie, a jej głównym kanałem sprzedaży pozostaje Internet. Ta ograniczona dostępność produktów jest celową strategią, która przyczynia się do budowania prestiżu marki i utrzymywania wysokich cen.

Zdjęcie główne: Unsplash

Przeczytaj również: W Chinach bije rekordy popularności. Teraz planuje podbić Europę

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES