noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Styl quiet luxury z drugiej ręki

Luksus z drugiej ręki. Stylu quiet luxury szukamy w segmencie resale

REKLAMA
noSlotData

Dyskretny luksus zdominował trendy ostatnich miesięcy – estetyka „quiet luxury” wielokrotnie pojawiała się w kontekście ubrań, dodatków czy stylu życia. Nic więc dziwnego, że to właśnie hasło konsumenci masowo wpisywali w swoje wyszukiwarki. Jak wskazuje właśnie opublikowany raport The RealReal 2023 Luxury Consignment Report, cichy luksus poszukiwano także dla platformach z modą cyrkularną.

Quiet luxury: jakie ubrania i marki są poszukiwane?

The RealReal to jedna z wiodących platform do zakupów z drugiej ręki. Na stronie znaleźć można wiele luksusowych marek: od kolekcji vintage, po używane projekty z kilku ostatnich sezonów. Jak wskazuje tegoroczny raport platformy na podium najbardziej poszukiwanych marek znalazło się Celine i Bottega Veneta jako ucieleśnienie cichego luksusu. Na liście pożądanych znalazły się także projekty z logo renomowanych brandów z tradycjami, jak Brunello Cucinelli czy Loro Piana. Te dwie marki rzadko kiedy lądują na liście najbardziej pożądanych. Jednakże ich szykowne krawiectwo, dyskretna elegancja i wysokiej jakości tkaniny idealnie wpisały się w trend quiet luxury.

Czytaj także: GDZIE KUPIĆ UBRANIA W STYLU DYSKRETNEGO LUKSUSU? TOP 3 MARKI QUIET LUXURY

Z raportu wynika również, że szaleństwo na dyskretny luksus ogarnęło więcej grup wiekowych. Okazuje się, że tego hasła poszukiwali zarówno przedstawiciele pokolenia Millennials, jak i Gen Z. W analizie wyróżnione zostały również inne popularne estetyki, jak old money, która jest zbliżona do quiet luxury czy też unapologetic luxury, który jest nieco bardziej ostentacyjną odsłoną stylu.

Cichy luksus: dlaczego jest popularny?

Jak specjaliści tłumaczą silne zainteresowanie dyskretnym luksusem z drugiego obiegu? Ubrania i akcesoria w tej estetyce zwykle wyróżnia ponadczasowy i uniwersalny wygląd. Kaszmirowe swetry, wełniane chinosy czy jedwabne koszule mogą nosić zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Ponadto stonowana paleta kolorów pasuje do wszystkiego, co już ma się w swojej szafie. Natomiast ich klasyczny design nigdy się nie zestarzeje.

Ta zasada doskonale widoczna jest również w rosnącym zainteresowaniu konsumentów torebkami – na galanterię z drugiej ręki wydano aż o 40% więcej niż w minionych latach. Nie zaskakuje, że w rankingu najbardziej pożądanych torebek znalazły się klasyczne modele znanych marek, jak Fendi Baguette, Louis Vuitton Speedy czy Chanel Classic Flap.

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES