noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Kampania Shein, chińskiego sprzedawcy ultra fast fashion

Shein deklaruje gotowość do dialogu z MRiT o działaniu platformy

REKLAMA
noSlotData

Shein deklaruje gotowość do dialogu z Ministerstwem Rozwoju i Technologii – poinformowało biuro prasowe Shein. Ministestwo domaga się wyjaśnień od Shein na temat zgłaszanych przez klientów nieprawidłowości w funkcjonowaniu platformy e-commerce.

Przeczytaj również: Shein w Warszawie przyciągnął 14 tysięczny tłum. Będą kolejne polskie miasta!

Shein gotowe na dialog z MRiT. Ministerstwo wytyka platformie nieprawidłowości

W Shein dążymy do zapewnienia naszym klientom w Polsce bezpiecznych i przyjemnych zakupów, jednocześnie działając zgodnie z prawem krajowym oraz unijnym. Priorytetem jest dla nas przejrzystość i odpowiedzialność w działaniu, dlatego poczyniliśmy już istotne postępy w rozwiązaniu wielu kwestii wskazanych przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii – napisano w komunikacie przesłanym do PAP przez biuro prasowe Shein. – W ciągu ostatnich miesięcy informowaliśmy ministerstwo o naszej gotowości do dialogu i z niecierpliwością czekamy na tę współpracę w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości – dodano.

Ministerstwo Rozwoju i Technologii domaga się wyjaśnień od Shein po sygnałach o nieprawidłowościach. Zarzuty dotyczą między innymi nieprzestrzegania przez platformę przepisów dyrektywy Omnibus – przy informowaniu o obniżeniu ceny, brak prezentacji ceny, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wprowadzające w błąd oceny produktów – brak informacji, czy opinie o produktach widocznie w serwisie pochodzą od konsumentów, którzy w rzeczywistości kupili dany produkt oraz w jaki sposób dokonywana jest ewentualna weryfikacja opinii.

W tym roku przychody chińskiego giganta zajmującego się szybką modą przewyższą te wypracowywane przez H&M i Zarę. Tylko w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku jego przychody osiągnęły 24 mld USD. To kwota wyższa o 16,4 mld USD od tej osiągniętej przez szwedzkiego sprzedawcę.
mat. prasowy Shein

Przeczytaj również: Shein rozważa możliwość przeprowadzenia IPO w Europie

Shein rośnie. Aktywiści protestują

Z danych Gemius Mediapanel wynika, że w styczniu 2024 r. marka Shein miała ponad 6 mln realnych użytkowników korzystających z jej platformy. Ta liczba plasuje ją w czołówce marketplace’ów, z których korzystają polscy konsumenci. Ponadto w ostatnich dniach Shein otworzyło pierwszy sklep stacjonarny w naszym kraju. W reakcji na to wydarzenie aktywiści z Fashion Revolution Polska zorganizowali protest.

Czy zastanawiasz się czasem kto i w jakich warunkach uszył ubranie, które właśnie kupujesz? Globalny przemysł modowy jest przyczyną problemów takich jak ubóstwo, praca dzieci, katastrofalne warunki pracy i niszczenie środowiska. Miliony kobiet pracujących w branży fast fashion i ultra fast fashion nie otrzymują za swoją pracę wynagrodzenia pozwalającego na zaspokojenie podstawowych potrzeb. Pracują kilkanaście godzin na dobę w warunkach niebezpiecznych, bez możliwości wzięcia wolnego, także jeśli chorują. Według danych UNICEF na świecie pracuje około 152 milionów dzieci, z czego połowa w warunkach szkodliwych dla zdrowia. Dzieci pracują na przykład przy wycinaniu nitek, pakowaniu ubrań czy prostych zadaniach przy maszynie do szycia – brzmiała część apelu przygotowanego przez Fashion Revolution Polska. 

Otwarcie sklepu tymczasowego Shein w Warszawie w Galerii Mokotów, na zdjęciu długa kolejka do wejścia
materiały Fashion Revolution

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

biznes

moda

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES