Chopard po raz kolejny promuje “czystą” biżuterię poprzez zaangażowanie Marion Cotillard do promocji kamieni wydobywanych w etyczny sposób: bez nadużywania siły roboczej i nie niszcząc natury.
Szwajcarski gigant zegarkowy zaprezentował tę inicjatywę wraz z Marios w Paryżu w ubiegłym tygodniu. W wydarzeniu uczestniczyły również Caroline Scheufele, wiceprezydent Choparda i Livia Firth, dyrektor kreatywna firmy konsultingowej Eco-Age. Ta ostatnia kolaboracja trwa od 2013 roku i to właśnie z tej współpracy powstał projekt Green Carpet Challenge.
Cotillard jest pierwszą aktorką, która rozpoczęła ruch Green Carpet Collection na czerwonym dywanie w Cannes dwa lata temu.
Zwyciężczyni Oscara zaprezentuje swój projekt biżuterii na festiwalu filmowym w maju.
Projektowałam, myśląc o tych wszystkich ludziach, którzy pracują przy kopalniach kamieni szlachetnych. To zupełnie zmieniło mój punkt widzenia i podejście do tego projektu – mówi Marion w rozmowie z WWD.
Dlaczego spełnieniem marzeń kobiety ma być kamień wydobyty kosztem cudzego nieszczęścia? To nie luksus! – dodaje.
Cotillard od dawna udziela się w ważnych inicjatywach społecznych chroniących środowisko. Ostatnio aktorka towarzyszyła nawet prezydentowi Francji, François Hollande w podroży na Filipiny, aby rozmawiać o problemach klimatycznych.
24 kwietnia będziemy mogli zobaczy zwiastun filmu dokumentalnego „The True Cost” w reżyserii Andrew Morgana o ‚fast fashion’ i o tragedii jaka miała miejsce w fabryce ubrań w Rana Plaza dwa lata temu. Film zostanie oficjancie zaprezentowany właśnie podczas festiwalu w Cannes 29 maja.
Dlaczego ludzie kupują te rzeczy? Ten świat jest popieprzony! – mówi Livia Firth z Eco-Age.
No właśnie, dlaczego?
Autor: Urszula Wiszowata
Artykuł z serii: “Promujemy ekologiczną modę.”