noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
O 8 placówek Sephora zredukowała liczbe sklepów

Sephora zmniejszyła liczbę perfumerii. Co dalej z siecią?

REKLAMA
noSlotData

Ostatnie lata nie należały do najłatwiejszych. Detaliści zmagali się z kryzysem pandemicznym, niesprzyjającymi warunkami makroekonomicznymi oraz niestabilną sytuacją geopolityczną we wschodniej części Europy. Nie dziwi więc, że Sephora postanowiła podjąć szereg działań na rzecz poprawy rentowności.

Przed sześcioma laty francuska sieć sklepów specjalizujących się w sprzedaży kosmetyków utrzymywała w Polsce 93 perfumerie. Po wybuchu pandemii COVID-19 ich liczba została zredukowana do 88. Ten stan utrzymywał się przez dwa lata. Okazuje się, że na koniec 2022 roku w naszym kraju mogliśmy odwiedzić już jedynie 85 salonów Sephora.

Wnioskujemy, że zamknięte zostały perfumerie przynoszące najniższe zyski lub stratę. Te niepoprawiające rentowności sprzedaży, której poziom w zeszłym roku wyniósł 4,43 proc. (przy 30,9 mln PLN zysku netto). Jak udało nam się dowiedzieć, działania Sephora są zgodne z przyjętą strategią.

Przeczytaj również: Kendall Jenner nową globalną ambasadorką L’Oreal Paris

Tegoroczne plany

Nie zanosi się by w 2023 roku zamknięte zostały kolejne perfumerie. Wręcz przeciwnie. Sephora kontynuując optymalizację sieci w oparciu o najświeższe dane dotyczące obrotów poszczególnych lokalizacji, przygotowuje się do otwarć 4 nowych salonów na terenie Polski i Czech – zarówno w galeriach handlowych, jak i przy głównych ulicach.

Stale powiększamy sale sprzedaży w wybranych miejscach – łącznie o nawet 40 proc. Zapraszamy naszych klientów do odkrywania perfumerii Sephora, oferowanych w nich światowych marek kosmetycznych oraz usług – komentuje Zespół Sephora Polska.

Na ten rok sieć zaplanowała optymalizację asortymentu, wprowadzenie nowych narzędzi do diagnozy (Skin Diagnosis), odświeżenie metod płatności oraz dalszy rozwój marki własnej Sephora Collection w zakresie nowości produktowych. Tegoroczny plan uwzględnia również remont części salonów. W największym stopniu tyczy się on sklepów w Silesia Katowice i Rivierze Gdynia. Relokacja dotknie perfumerię w CH Wola Park w Warszawie. Dwanaście salonów czeka modernizacja oświetlenia, a osiem przebudowa zaplecza.

Zdjęcia główne: Pexels

Przeczytaj również: Klarna robi krok w kierunku rentowności

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

praca

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES