Pozycjonowanie strony internetowej w Google to sposób na pozyskiwanie ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. W zależności od branży oraz zakresu terytorialnego działalności kampania może obejmować frazy ogólne lub lokalne. Które są lepszym wyborem w przypadku Twojego biznesu? Czym się różnią?
Artykuł sponsorowany
Na czym polega SEO ogólne?
Ta strategia zakłada poprawę widoczności w skali krajowej, a nawet globalnej. Postaw na SEO ogólne, jeśli kierujesz swoją ofertę do mieszkańców całej Polski, a nie tylko konkretnego miasta lub województwa. Kampania może obejmować np. takie słowa kluczowe jak rowery miejskie, zabawki dla dzieci, wycieczki last minute. Na frazy ogólne pozycjonowane są m.in. sklepy internetowe. Uzyskanie wysokich pozycji na takie zapytania wymaga pokonania dużej konkurencji. Więcej na ten temat pozycjonowania stron na frazy ogólne znajdziesz tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron.
SEO lokalne – na czym polega?
W tym przypadku kampania SEO obejmuje słowa kluczowe połączone z daną lokalizacją. To dobry wybór, jeśli odbiorcami Twojej oferty są mieszkańcy, np. danego powiatu, miasta czy dzielnicy. Frazy zawierają wówczas określenie lokalizacji, w której internauta chce skorzystać z usług czy kupić produkt. Oto kilka przykładowych słów kluczowych: biuro rachunkowe Katowice, salon fryzjerski Opoczno, mechanik Częstochowa. Dzięki wysokim pozycjom na takie frazy możesz dotrzeć do odbiorców z danej okolicy. Więcej o tym, jak działa pozycjonowanie lokalne, znajdziesz tu: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-lokalne.
SEO ogólne czy lokalne – co bardziej się opłaca?
Decyzja powinna zależeć od tego, do kogo kierujesz ofertę. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to powinno Cię interesować SEO ogólne. Jeżeli masz także stacjonarny sklep, nic nie stoi na przeszkodzie, aby agencja SEO pozycjonowała Twoją witrynę na frazy lokalne. Potrzebujesz takich usług? Skontaktuj się z https://smartbuzz.pl/. Eksperci SEO ustalą, jakie frazy powinna obejmować kampania.