Selena Gomez, znana przede wszystkim jako aktorka i piosenkarka, to również inwestorka i przedsiębiorczyni z kolejnym sukcesem na koncie. Była gwiazda Disney’a została oficjalnie miliarderką, a główną tego zasługą jest jej prężnie prosperująca marka kosmetyczna Rare Beauty.
Selena Gomez miliarderką
Majątek Seleny Gomez wynosi obecnie około 1,3 mld dolarów – wynika z najnowszego raportu Bloomberg. Tym samym 32-latka oficjalnie dołączyła do elitarnego grona miliarderów. Co istotne, większość tej sumy nie pochodzi z jej dobrze znanej kariery aktorskiej czy muzycznej. Głównym motorem napędzającym jej fortunę jest niezwykle udana marka kosmetyków, Rare Beauty, założona przez Gomez w 2019 roku.
Analiza jej majątku obejmuje m.in. wartość jej udziałów w marce kosmetycznej Rare Beauty oraz platformie zdrowia psychicznego Wondermind, przychody ze sprzedaży muzyki, nieruchomości, umowy streamingowe, współpracę z różnymi markami, koncerty oraz role aktorskie.
Raport Bloomberg uwzględnia również wpływ mediów społecznościowych, w których Gomez jest niezwykle popularna. Na Instagramie Selena Gomez zgromadziła ponad 424 miliony fanów, co czyni ją trzecią najpopularniejszą gwiazdą na tej platformie. Wyprzeda ją jedynie Christiano Ronaldo (638 milionów) i Lionel Messi (504 miliony).
Przeczytaj również: Miliardowy biznes kosmetyczny gwiazd. Czy ten trend ma szansę przetrwać?
Rare Beauty – imperium kosmetyczne Seleny Gomez
Marka makijażowa Rare Beauty, założona przez Selenę Gomez, w błyskawicznym tempie odniosła spektakularny sukces na globalnym rynku kosmetycznym. To efekt połączenia rozpoznawalności nazwiska Gomez, unikalnej oferty produktowej oraz silnego zaangażowania w kwestie społeczne, takie jak inkluzywność i zdrowie psychiczne. Kwestie te przełożyły się na ogromną popularność w mediach społecznościowych – w 2023 roku Rare Beauty osiągnęło na TikToku 3,5 miliona obserwujących, czyniąc ją jedną z najpopularniejszych marek kosmetycznych należących do celebrytów.
Marka Rare Beauty stale się rozwija, regularnie rozszerzając ofertę o kolejne nowości. W Polsce produkty Rare Beauty można zakupić w sieci perfumerii Sephora.
Przeczytaj również: To jedna z najpopularniejszych marek kosmetycznych gwiazd. Czy wkrótce trafi na sprzedaż?
Selena Gomez – filantropka i aktywistka
W 2020 roku Selena Gomez publicznie podzieliła się informacją o swojej diagnozie zaburzenia afektywnego dwubiegunowego. Następnie, w wywiadzie dla magazynu Entrepreneur, podkreśliła, że wszystkie jej zobowiązania zawodowe muszą uwzględniać aspekt społecznej odpowiedzialności, ze szczególnym naciskiem na kwestie zdrowia psychicznego. W odpowiedzi na tę potrzebę, Gomez powołała fundusz Rare Impact Fund, którego celem jest zebranie 100 milionów dolarów na rzecz poprawy dostępności usług psychoterapeutycznych.
Dowiedz się więcej: Które marki urodowe gwiazd przynoszą im najwięcej zysków?