noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Salomon ogłasza odejście CEO

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Notowana na nowojorskiej giełdzie grupa Amer Sports ogłosiła odejście dyrektora generalnego jednej ze swoich wiodących marek. Przybliżamy szczegóły rozstania z Franco Fogliatim.

Odejście CEO marki Salomon: szczegóły

Franco Fogliato, który został mianowany dyrektorem generalnym marki Salomon dwa i pół roku temu, nie pełni już tej funkcji. Decyzję o jego odejściu podano 12 kwietnia w krótkim inwestorskim komunikacie. Wskazano w nim, że Fogliato opuszcza firmę z „powodów osobistych”. Dotychczas grupa nie wyznaczyła jego następcy. Wiadomo wyłącznie, że James Zheng, CEO Amer Sports, tymczasowo przejął zarządzanie marką oraz należącym do grupy działem Outdoor Performance.

Przeczytaj również: K(B)ariery: Agnieszka Kurczych „Synonimem PR-u są dla mnie etyka, zaufanie i lojalność”

Kariera Franco Fogliato

Fogliato został mianowany dyrektorem generalnym firmy Salomon w listopadzie 2021 roku. Wcześniej, w latach 2004-2013, zdobywał doświadczenie pełniąc funkcję CEO na Europę w australijskiej marce surfingowej Billabong. W trakcie dotychczasowej kariery, przez osiem lat, związany był również z amerykańską marką Columbia. Podmiotem zajmującym się produkują odzieży i sprzętu górskiego. W Columbii sprawował funkcję wiceprezesa wykonawczego odpowiedzialnego za globalne operacje wielokanałowe.

mat. prasowy

Amer Sports – roczne wyniki finansowe

W 2023 roku grupa Amer Sports osiągnęła przychody w wysokości 4,11 mld EUR, z czego 1,67 mld EUR pochodziło z działu Outdoor Performance. Marka Salomon odpowiadała za 55 proc. przychodów w regionie EMEA i 26 proc. w obu Amerykach. Według grupy, kategoria produktów lifestyle’owych była najlepiej rozwijającym się działem marki Salomon. W zeszłym roku odpowiadała ona za sprzedaż na poziomie 219 mln EUR.

Przeczytaj również: Pracownicy mówią “dość”! Szczyt zainteresowania zmianą pracy w Polsce

Zdjęcie główne: mat. prasowy

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(3,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES