Globalny rynek dezodorantów szykuje się na imponujący wzrost, a jego wartość do 2027 roku ma zwiększyć się o 13,19 mld USD – wynika z raportu firmy Technavio. Co napędza tę dynamikę?
Wzrost standardów życia na świecie doprowadził do zwiększenia wydatków na produkty do pielęgnacji, w tym dezodoranty. Szczególnie widoczny jest ten trend wśród Millenialsów, którzy coraz chętniej inwestują w produkty zapewniające im komfort i świeżość. „Globalny rynek dezodorantów 2023-2027” przygotowany przez firmę badawczą Technavio wskazuje, że rynek dezodoranty jeszcze w 2017 roku był wyceniany na 25,92 mld dolarów. W kolejnych latach ma szansę na szybki wzrost w tempie 6,78 proc. w ciągu roku, by ostatecznie osiągnąć wzrost o 13,19 mld USD w 2027 roku.
Eksperci Technavio wskazują, że dezodoranty stają się coraz bardziej popularne wśród dwóch kluczowych grup:
Pracujący mężczyźni: W okresie prognozy znaczny będzie wzrost udziału w rynku segmentu męskiego. Pracujący mężczyźni coraz chętniej sięgają po dezodoranty, aby zapewnić sobie komfort i świeżość przez cały dzień.
Millenialsi: To pokolenie coraz więcej inwestuje w produkty pielęgnacyjne i perfumeryjne, w tym dezodoranty, często wybierając te z wyższej półki cenowej.
Geograficznie największy wzrost na rynku dezodorantów ma odnotować Ameryka Północna (33 proc.).
Przeczytaj również: Dua Lipa nową globalną ambasadorką makijażu YSL Beauté
Konsumenci pragną nowatorskich, ekologicznych rozwiązań
Rynek ewoluuje, aby sprostać preferencjom współczesnych konsumentów, kładąc nacisk na naturalne składniki i zrównoważone receptury. Eksperci Technavio przewidują dalszy rozwój branży dzięki nowym recepturom i opakowaniom, odpowiadającym na te potrzeby. Innowacje obejmują m.in.:
Naturalne i bezaluminiowe formuły: z organicznymi składnikami, jak węgiel aktywny, soda oczyszczona czy olej kokosowy. Stanowią one alternatywę dla tradycyjnych dezodorantów dla osób ceniących naturalne rozwiązania.
Wzrost świadomości bezpieczeństwa składników: konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na bezpieczeństwo i pochodzenie substancji w dezodorantach.
Wraz ze zmianą stylu życia rośnie zapotrzebowanie na dostępność produktów, która odpowiada skłonności konsumentów do niedrogich i skutecznych produktów. Innowacje, takie jak antyperspiranty do wielokrotnego napełniania i suche spraye zaspokajają potrzeby osób poszukujących higieny i świeżości aż do 24 godzin.
Na rynku dostępne są również produkty niezawierające aluminium dla kobiet i sportowców obawiających się podrażnień i nieprzyjemnego zapachu. Zrównoważone i naturalne dezodoranty zyskują na popularności, będąc atrakcyjne dla osób poszukujących zrównoważonych i naturalnych opcji. Dzięki wprowadzaniu na rynek nowych produktów i skupieniu się na nowatorskich zapachach, rynek dezodorantów dostosowuje się do zmieniających się potrzeb młodych konsumentów.
Zdjęcie główne: Pexels
Przeczytaj również: Branża kosmetyczna w ruinie? Dramatyczny wzrost zadłużenia salonów piękności