Marka Rituals Cosmetics zobowiązuje się do zmniejszenia emisji CO2 o 50% na każdy produkt do 2030 roku, osiągając neutralność węglową do 2050 roku.
Rituals Cosmetics ogłasza włączenie się do działania na rzecz neutralności węglowej, zobowiązując się do znaczącej redukcji emisji gazów cieplarnianych. Aby to osiągnąć, firma wyznacza konkretne cele zgodne z Science Based Targets initiative (SBTi) oraz Porozumieniem Paryskim. To zobowiązanie to kolejny, po uzyskaniu certyfikatu B CorpTM, ważny krok w nieustającej podróży marki do zrównoważonego rozwoju.
Zaangażowanie w dobro środowiska
Zgodnie ze strategią Clean, Conscious & Caring, marka jest zaangażowana w redukcję swojego śladu środowiskowego oraz poprawę stanu naszej planety. Rituals przyczynia się do zmniejszenia śladu węglowego na dwa sposoby: redukując emisję gazów cieplarnianych generowanych własnymi działaniami oraz wspierając projekty mające na celu odbudowę środowiska naturalnego.
Zrealizowane działania
W przeciągu ostatnich lat marka z sukcesem wprowadziła działania mające na celu redukcję śladu środowiskowego:
- Dzięki temu, że ponad 20% sprzedaży pochodzi z produktów posiadających opakowania, które można uzupełniać oraz kompatybilnych z nimi wkładów uzupełniających, uniknięto ponad 4,5 milionów kg emisji CO2-eq.
- Marka zaoszczędziła 397,598 kg dziewiczego plastiku wprowadzając plastik z recyklingu w większości opakowań PET, a także redukując wagę opakowania swojej ikonicznej pianki pod prysznic o 10%.
- W ciągu 2 lat niemal 80% receptur produktów zostało zmodyfikowane tak, aby zawierało minimum 90% składników naturalnego pochodzenia.
- We wszystkich sklepach zostały zainstalowane energooszczędne urządzenia, a tam, gdzie pozwala na to infrastruktura, wykorzystywana jest energia pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Kolejne kroki na ścieżce do neutralności węglowej
W nadchodzących latach Rituals kontynuuje i pogłębia swoje działania, skupiając się na następujących obszarach:
- Zmiana formulacji na nisko-węglowe składniki, dzięki bliskiej współpracy z dostawcami.
- Rozszerzenie asortymentu posiadającego opakowania uzupełniające i ciągły rozwój opakowań wielokrotnego użytku.
- Kontynuowanie rozwoju opakowań nadających się do recyklingu i stworzonych z recyklingowanego materiału.
- Wdrożenie logistyki o niskim wpływie na środowisko poprzez lokalne zaopatrzenie, wydajną dystrybucję i niskoemisyjny transport.
- Redukcja śladu generowanego przez materiały marketingowe oraz promocyjne.
Aby to osiągnąć Rituals aktywnie współpracuje ze swoimi dostawcami oraz podmiotami w branży kosmetycznej. W rezultacie marka wspólnie z innymi firmami B Corp jest częścią B Beauty Coalition. Ponadto Rituals dołączył do EcoBeautyScore Consortium, którego celem jest rozwój ogólnobranżowego systemu oceniającego wpływ kosmetyków na środowisko.
- Dzięki temu, że ponad 20% sprzedaży pochodzi z produktów posiadających opakowania, które można uzupełniać oraz kompatybilnych z nimi wkładów uzupełniających, uniknięto ponad 4,5 milionów kg emisji CO2-eq.
- Marka zaoszczędziła 397,598 kg dziewiczego plastiku wprowadzając plastik z recyklingu w większości opakowań PET, a także redukując wagę opakowania swojej ikonicznej pianki pod prysznic o 10%.
- W ciągu 2 lat niemal 80% receptur produktów zostało zmodyfikowane tak, aby zawierało minimum 90% składników naturalnego pochodzenia.
- We wszystkich sklepach zostały zainstalowane energooszczędne urządzenia, a tam, gdzie pozwala na to infrastruktura, wykorzystywana jest energia pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Kolejne kroki na ścieżce do neutralności węglowej
W nadchodzących latach Rituals kontynuuje i pogłębia swoje działania, skupiając się na następujących obszarach:
- Zmiana formulacji na nisko-węglowe składniki, dzięki bliskiej współpracy z dostawcami.
- Rozszerzenie asortymentu posiadającego opakowania uzupełniające i ciągły rozwój opakowań wielokrotnego użytku.
- Kontynuowanie rozwoju opakowań nadających się do recyklingu i stworzonych z recyklingowanego materiału.
- Wdrożenie logistyki o niskim wpływie na środowisko poprzez lokalne zaopatrzenie, wydajną dystrybucję i niskoemisyjny transport.
- Redukcja śladu generowanego przez materiały marketingowe oraz promocyjne.
Aby to osiągnąć Rituals aktywnie współpracuje ze swoimi dostawcami oraz podmiotami w branży kosmetycznej. W rezultacie marka wspólnie z innymi firmami B Corp jest częścią B Beauty Coalition. Ponadto Rituals dołączył do EcoBeautyScore Consortium, którego celem jest rozwój ogólnobranżowego systemu oceniającego wpływ kosmetyków na środowisko.
Wysoko postawiony cel redukcyjny wyznaczony przez Rituals jest zgodny z kryteriami standardu Net-Zero inicjatywy Science Based Targets initiative (SBTi). To renomowany standard napędzający działania klimatyczne dla biznesu oraz służący do wyznaczania celów, które są zgodne z poziomem ambicji ustalonym przez Porozumienie Paryskie, aby ograniczyć globalne ocieplenie do 1.5°C.
Przeczytaj też: Co zmieniło się w modzie na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat? Siedem ważnych głosów ekspertek Fashion Revolution Polska
Zdjęcie główne: mat. prasowe