Sytuacja spółek notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych zmienia się w zależności od informacji dotyczących zmian w przedsiębiorstwie czy publikacji jej wyników finansowych. Wpływ na zachowania kursu mają również aktualizacje danych makroekonomicznych, a także nastroje geopolityczne. Jak w najbliższych tygodniach mogą zachowywać się akcje CCC? Analityk Domu Maklerskiego Trigon przedstawił swoją rekomendację.
Najświeższe wyniki finansowe spółki CCC
W III kwartale 2024 roku spółka CCC znacząco zmieniła trajektorię. Należący do Dariusza Miłka podmiot zaczął odbudowywać się po trudnych miesiącach przynoszących niezadowalające wyniki. Z pewnością nie byłoby to możliwe bez zmiany strategii. Obecnie jednym z motorów napędowych przedsiębiorstwa stało się umiejętne rozporządzanie licencjami. W omawianym okresie obroty CCC wzrosły o 12 proc., natomiast przychody aż o 14 proc. rok do roku, osiągając wartość 2,8 mld zł. W III kwartale wynik operacyjny spółki wzrósł czterokrotnie do 330 mln zł, a jej zysk EBITDA aż o 111 proc., tym samym wynosząc 458 mln zł.
Dokładna analiza kwartalnych wyników polskiej spółki. Dowiedz się, jak radziło sobie CCC w III kwartale 2024
Akcje CCC – analiza ostatnich sesji
Podczas dzisiejszej sesji, zakończonej 21 listopada 2024 roku o godzinie 17:00, akcje CCC drożały o ponad 4 proc. do 212 zł. W ciągu ostatnich pięciu dni wartość walorów omawianej spółki urosła o 9,28 proc. Kurs notowanego na warszawskim parkiecie podmiotu z optymizmem zareagował na opublikowane przez przedsiębiorstwo wyniki finansowe. Warto zauważyć, że jego obecny poziom jest najwyższym odnotowanym w okresie przekraczającym pięćdziesiąt dwa tygodnie.
Polska spółka ma apetyt na modę sportową. Sprawdź najświeższy pomysł CCC
Rekomendacja dla akcji CCC (21 listopada 2024)
Grzegorz Kujawski, analityk Domu Maklerskiego Trigon, zmienił rekomendację dla akcji CCC z “trzymaj” na “kupuj”. Podniósł również przewidywaną cenę docelową walorów spółki ze 195 zł do 270 zł. Jego zdaniem polski dystrybutor dokonuje znaczących zmian w portfelu produktów, co już zaczęło przekładać się na generowane wyniki.
– Kanały grupy powiększyły się w ostatnich latach. W ostatniej prezentacji zarządu ujawniono nowy format, który naszym zdaniem poprawi segmentację cenową grupy. Powinien on też pozwolić na głębszą penetrację mniejszych miast – komentował Kujawski.
Zdjęcie główne: mat. prasowy