Rozprzestrzenianie reklamy znanej, brytyjskiej marki Jack Wills zostało zablokowane w Wielkiej Brytanii ze względu na jej erotyczny wydźwięk.
Najnowszy katalog promocyjny firmy prezentuje zdjęcia koedukacyjnej grupy nastolatków tańczących i bawiących się w samej (lub prawie samej) bieliźnie. Zwróciło to uwagę organizacji ASA (Advertising Standards Authority), badającej poprawność i przestrzeganie wyznaczonych w brytyjskiej reklamie standardów. Kampania Jacka Willsa miała według ASA zbyt seksualny przekaz, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że grupę docelową firmy stanowią nastolatki.
Choć brytyjska marka starała się bronić swojego zamysłu i przekonywała, że ich klienci to młodzież w wieku 18-24 lata, to ostatecznie organizacja przyznała rację krytykom, twierdząc, że katalog może trafić również w ręce osób młodszych, dla których tego typu obrazy są nieodpowiednie.
Autor: Kasia Michalik