Przychody Redanu spadły w 2023 roku o 29 proc., a spółka zanotowała stratę netto. Zarząd tłumaczy to m.in. zmianą profilu działalności – Redan skupić się na usługach logistycznych, a zrezygnować ze sprzedaży odzieży.
Redan opublikował sprawozdanie za 2023 rok, które pokazuje spadek przychodów do 67,4 mln zł i stratę netto w wysokości 2,3 mln zł. Wyniki te są odzwierciedleniem trwającej transformacji firmy z handlu odzieżą na operatora usług logistycznych.
Zarząd Redanu zakłada, że od 2025 roku działalność spółki będzie skupiać się wyłącznie na logistyce. Wykorzysta do tego wieloletnie doświadczenie w kompletowaniu i realizacji wysyłek B2C i B2B, obsłudze zwrotów, transporcie międzynarodowym i odprawach celnych. Kluczowym wyzwaniem jest zbudowanie portfela zleceniodawców, którzy zapewnią pełne wykorzystanie posiadanych powierzchni magazynowych. Intensywne prace w tym kierunku są już prowadzone.
Przeczytaj również: Popularna sieć odzieżowa na skraju upadku. Zamyka 15 sklepów i zwalnia 245 pracowników
Ogromne zmiany w profilu działalności Redan
Transformacja spółki rozpoczęła się jesienią 2021 roku od obsługi zamówień e-commerce dla zewnętrznych odbiorców. Redan realizuje już usługi dla kilkunastu klientów i prowadzi zaawansowane rozmowy z kolejnymi.
Elementem transformacji jest sprzedaż marek Top Secret i DryWash firmie Greenpoint. Transakcja spowoduje zakończenie dotychczasowej działalności handlowej Redanu. Część wpływów ze sprzedaży zostanie przeznaczona na spłatę kredytu bankowego. Redan podpisał z Greenpoint umowę warunkową na sprzedaż znaków towarowych za kwotę od 10,5 do 13,5 mln zł. Umowa licencyjna zapewni Redanowi dalszą obsługę logistyczną biznesu marki „Top Secret”.
– Sfinalizowanie tej transakcji spowoduje zakończenie prowadzonej dotychczas działalności handlowej. Jest więc ona kluczowa dla wdrożenia nowej strategii. Część wpływów uzyskanych za sprzedaż znaków towarowych przeznaczymy na spłatę kredytu bankowego. Z Greenpoint zamierzamy jednocześnie zawrzeć umowę na dalszą obsługę logistyczną biznesu marki „Top Secret”, co idealnie wpisuje się w nową strategię spółki – podkreślił Bogusz Kruszyński, prezes Redan S.A.
Przeczytaj również: Te marki odzieżowe trzeba znać – moda premium z Polski