noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

RAPORT: Mężczyźni traktują zakupy jak zadanie, kobiety jak polowanie

REKLAMA
noSlotData

Mężczyźni pochodzą z Marsa, a kobiety z Venus, przynajmniej tak brzmi słynne powiedzenie. A jak jest w handlu? W badaniu opublikowanym przez serwis Allegro dowiedziono, że kobiety spędzają o wiele więcej czasu na zakupach w sieci, niż ich przeciwna płeć. Nic bardziej zaskakującego. Co jednak dziwne to to, że panie coraz częściej przenikają do męskiego świata. W jaki sposób? Dowiecie się z raportu Gender Factor. Męskie branże w kobiecych rękach. Streszczenie znajdziecie poniżej.

Czym interesują się kobiety?

  • 48% podróżami
  • 41% gotowaniem
  • 34% zdrowym stylem życia
  • 25% pań interesuje się tematami związanymi z oszczędzaniem i inwestowaniem
  • 20% nowymi technologiami
  • Najczęściej śledzone marki przez kobiety to z kolei marki odzieżowe i kosmetyczne

Co najczęściej kupują kobiety?

  • Gospodarstwo domowe (codzienne zakupy)
  • Kosmetyki
  • Ubrania
  • Zakupy zdrowotne (leki, suplementy diety)

Kobiety wydają więcej na swoją edukację niż panowie (np. kursy). Częściej kupują biżuterię, produkty dla dzieci oraz przedmioty do wystroju i wyposażenia domu.

Warto zauważyć przy tym, że branże uznawane zwyczajowo za typowo męskie, jak na przykład branża motoryzacyjna, coraz bardziej otwierają się na kobiety.

Kobiety zawłaszczają „męskie” branże, ale i panowie wkraczają ze swoim zasobnym portfelem w kategorie zakupowe do niedawna uznawane za „damskie”. Generalnie wciąż więcej kobiet kupuje w kategorii modowej niż mężczyzn, a mężczyzn w kategorii motoryzacja i nieruchomości, ale gdy skrzyżujemy te dane z wiekiem konsumentów, to okazuje się, że być może wkrótce nie będzie to tak oczywiste. Młode Polki coraz częściej kupują w takich branżach jak elektronika/RTV/AGD, motoryzacja czy alkohole, ale z drugiej strony młodzi polscy mężczyźni są już bardzo aktywni w takich kategoriach zakupowych jak moda, kosmetyki czy produkty dziecięce – zauważa Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute.
A jak kupują kobiety i mężczyźni w zależności od określonej kategorii?
  • elektronika/RTV/AGD kupuje 41% mężczyzn, ale i 25% kobiet (w tym 32% kobiet w wieku 25–34 lata)
  • alkohole kupuje 34% mężczyzn i 22% kobiet (29% młodych pań w wieku 25–34 lata)
  • moda kupuje 60% kobiet i 28% mężczyzn (34% panów w wieku 25–34 lata)
  • gry i rozrywka kupuje już prawie taka sama liczba kobiet, jak mężczyzn (19% panów i 16% pań)
Aż 40% pań konsultuje zakupy z rodziną i znajomymi, 10% korzysta z pomocy blogów i vlogów, a 11% z mediów społecznościowych. Płeć piękna ceni artykuły eksperckie. W dalszej kolejności za skuteczne uważa reklamy telewizyjne lub radiowe oraz reklamę bannerową w Internecie. Kobiety lubią poza tym kontakt z marką, na przykład akcje w centrach handlowych.
Chcecie wiedzieć więcej? Odsyłamy Was do źródła: Jak kupują kobiety Magazyn Allegro.
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

1 thought on “RAPORT: Mężczyźni traktują zakupy jak zadanie, kobiety jak polowanie”

  1. Hehe jak zadanie i do tego takie które trzeba szybko i bezproblemowo wykonać dlatego mój kupuje na arena.pl bo tam nie ma oszustów.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES