Agencja PMX jest autorem corocznego raportu monitorującego zmiany w sektorze online pod względem towarów luksusowych.
Zestawienie to ujawnia trendy w zakresie brandingu, marketingu i technologii cyfrowej. Pokazuje równie, które marki dobrze sobie radzą w jednym z najbardziej konkurencyjnych sektorów.
Najnowszy raport Agencji PMX na 2018 rok pokazuje, które z marek luksusowych cieszą się w Stanach Zjednoczonych największą popularnością. W świetle badań agencji, pierwsze miejsce wśród nich w USA zajmuje Michael Kors z niemal 16% udziałami w rynku online. Tym wynikiem pokonał ubiegłorocznego triumfatora, Ralpha Laurena z 13,7%. Trzecie miejsce na podium przypadło Louis Vuitton z 11,9%. Kolejne miejsca zajmują Coach (11,6%) i Gucci (9,6%).
Marki luksusowe podejmują twórcze ryzyko i ewoluują, czy to poprzez nowe współprace, czy też zmiany na najwyższych stanowiskach. Strategie te opłacają się, ponieważ ruch na witrynach internetowych wzrósł o 16 procent w porównaniu z 2017 r., a ogólna liczba obserwujących w mediach społecznościowych wzrosła o 20 procent w stosunku rok do roku.
Jak wykazały dane, popularność strony internetowej Gucci wzrosła o 72% w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ruch napędzany był głównie ciągłymi zmianami, jakie zachodziły w marce w związku z decyzjami dyrektora artystycznego Alessandro Michele. To już drugi rok z rzędu, jak Gucci osiągnął największy wzrost ruchu internetowego.
Louis Vuitton osiągnął drugi największy ruch w ruchu drogowym, wzrastając o 37% ze względu na nominację Virgila Abloha na nowego dyrektora artystycznego kolekcji męskiej.
Rosnące znaczenie millenialsów na rynku luksusowym, odzwierciedlają również dane dotyczące ruchu online – okazuje się, że 20,2% osób odwiedzających witryny internetowe, to osoby w przedziale wieku 25-34 lata.
Największy ruch pośród wszystkich platform społecznościowych generuje Facebook, jednakże marki luksusowe najwięcej obserwujących zgromadziły obecnie na Instagramie. Tam również odnotowały największy wzrost followersów, oraz co więcej – platforma ta cieszy się największym zaangażowaniem społeczności. Chanel przewodzi wśród liczby obserwujących na Instagramie i Twitterze. Louis Vuitton, natomiast, posiada najwięcej fanów na Facebooku. Na YouTube, z kolei, największą liczbę wyświetleń osiągnął Chanel, a tuż za nim plasuje się Dior.
Klienci marek luksusowych zdecydowanie częściej korzystają ze swoich urządzeń mobilnych – odsetek wizyt dokonanych za ich pośrednictwem wynosi 54%. Marką, która generuje największy ruch pochodzący z uradzeń mobilnych, jest Giuseppe Zanotti – 72% osób odwiedza jego stronę właśnie za pośrednictwem tego typu urządzeń.
Aby poznać więcej interesujących szczegółów i zapoznać się z pełnym raportem kliknijcie TUTAJ.