Portal NapoleonCat opublikował dane statystyczne z preferencji użytkowników polskiego Instagrama. Nie da się ukryć, że ten kanał społecznościowy był jednym z najgorętszych tematów mijającego roku.
Przez chwilę wątpiono nawet, czy aby Instagram przetrwa po tym, jak znalazł się w rękach Facebooka. Nic bardziej mylnego. Z raportu NapeoleonCat dowiadujemy się, że każdego miesiąca z Instagrama korzysta 400 milionów użytkowników. W Polsce są to już ponad dwa miliony, z czego tylko 29% to osoby poniżej 18 roku życia. Ta informacja jest istotna z punktu widzenia marketerów, gdyż pokazuje znaczącą siłę nabywczą użytkowników tego medium.
Biorąc pod uwagę 100 najpopularniejszych kont, najczęstszymi tematami Instagrama są moda i uroda — 52% i 10%. Stąd największe polskie profile na Instagramie to mieszanka celebrytów, blogerów i vlogerów oraz marek. 95% publikowanych treści stanowią zdjęcia, pozostałe 5% to kontent video. Kobiety korzystają z Instagrama częściej niż mężczyźni. Ten fakt może uzasadniać mocną obecność marek odzieżowych, szczególnie streetwearowych na tym kanale, w końcu to kobiety więcej i częściej wydają na zakupy.
Instagram, pomimo tego, że dostępny jest tylko jako aplikacja na telefon, wprowadził kilka znaczących zmian: udostępnił możliwość emitowania reklam (integracja z systemem reklamowym Facebooka), angażuje użytkowników i pomaga w pozyskiwaniu nowych obserwujących poprzez moduł „Engage”. Umożliwia on śledzenie na bieżąco treści publikowanych przez innych użytkowników, zawierających określone hashtagi lub oznaczonych w konkretnych lokalizacjach (np. w naszej restauracji czy sieci sklepów), a także pozwala na komentowanie i polubienie tych treści.
Czym zaskoczy nas 2016 rok?
Pełny raport przeczytacie na NapoleonCat.com.