Pussy Riot stworzyły kolekcję ubrań dla aktywistów. Inspiracją jest mający coraz większe znaczenie ruch polityczny pod kierownictwem młodych ludzi.
>>> Przeczytaj również: Koniec marki Gosha Rubchinskiy
Pussy Riot to rosyjska grupa feministyczna, przedstawiająca swoje poglądy przy użyciu języka i form wypowiedzi, wzorowanych na całokształcie estetyki i kultury punk, a także na ruchu feministycznym Riot Grrrl.
Ubrania od dawna potrafią przybrać formę protestu. Pussy Riot podjęły współpracę z niezależną firmą Mediazona, aby stworzyć kolekcję ubrań dla aktywistów. Znajdziemy w niej między innymi t-shirty, przypinki, skarpetki oraz różnokolorowe kominiarki z logiem marki. Dziewczyny z Pussy Riot nad tą linią pracowały razem z Kultrab oraz 9cyka. Warto wspomnieć, że zyski ze sprzedaży ubrań w całości zostaną przekazane na aktywistyczną działalność dziennikarską Mediazona.
2017 rok był czasem, kiedy byliśmy świadkami wielu protestów na ulicach Rosji. Aktywistami byli bardzo młodzi ludzie, nawet dzieci w wieku 13-15 lat – powiedziała portalowi Dazed członkini zespołu Pussy Riot, Nadya Tolokonnikova. T-shirty i kominiarki, które stworzyliśmy, są inspirowane ludźmi, którzy cały czas dokonują rewolucji. Rosja należy także do tych osób, nie tylko do Putina – dodała.
Tolokonnikowa wspomniała także, że działanie niezależnych mediów w Rosji jest bardzo trudne. Przeszkadza w tym rząd. Takie media nie mają dostępu do reklam czy dotacji. Działaczka i artystka odwołuje się także do demonstracji przeciwko Putinowi i anykorupcji, które w zeszłym roku zrzeszyły tłumy protestujących w całej Rosji. Takich historii było wiele.
Pussy Riot twierdzą, że nie można polegać na mediach wspieranych przez rząd rosyjski, więc młodzież musi mobilizować się w inny sposób. Mediazona jest ich niezależną medialną wolną od cenzury przestrzenią, założoną w 2014 roku przez Pussy Riot i rosyjskich dziennikarzy, którzy opowiadają o prawdziwym ruchu politycznym.