Jedną z wystaw, która szczególnie przykuła moją uwagę i zapadła mi w pamięci, była ta zrobiona dla Calvina Kleina. Jaką historią chciałeś się podzielić, projektując witrynę Iconic na jesień-zimę 2013 w Mediolanie?
Calvin Klein jest marką znaną z tego, że do swoich kampanii angażuje topmodelki, celebrytów i nowo odkryte talenty. Dzięki temu kontynuuje swoją reputację brandu będącej doskonałym wyborem dla osób chcących czuć się seksownie, modnie i wygodnie. W projektowaniu witryny sklepowej do kampanii Calvin Klein Iconic z powracającą ikoną, modelką- aktywistką Christy Turlington, zainspirowała nas intymność i prowokacyjność reklamowanego asortymentu Calvina Kleina. Jego produkty określane są mianem must have, dzięki reprezentowaniu nowoczesności, zmysłowości i wyrafinowania estetycznego. Marka znana jest z używania podwieszanych i sensualnych manekinów, a także miksowania druku z reklamami cyfrowymi i „chałupniczymi”. Świat projektowania mody jest wypełniony kreatywnością i myśleniem pozwalającym iść modzie naprzód. Taka właśnie była ta witryna.
Jakie to uczucie pracować z projektantami? Czy dają Ci wolną rękę w procesie tworzenia witryn, czy musisz postępować zgodnie z ich pomysłami za każdym razem?
Świat projektantów mody jest wypełniony kreatywnym i pozwalającym iść do przodu myśleniem, a bycie elastycznym w dopasowaniu się do planu spotkań z klientem jest sprawą najwyższej wagi. Niedotrzymanie terminów może kosztować i pieniądze i klientów. Trzeba być otwartym na pomysły firm, z którymi się współpracuje. Kreowanie witryn nie może być realizacją tylko jednej ze stron. Projektant musi brać udział w tworzeniu witryny w każdym etapie procesu, bo to on zna swojego klienta najlepiej. Obustronny i zbalansowany szacunek zarówno Visualm Merchandisera jak i projektanta jest kluczem do sukcesu.
Czy jest jakaś zasada, po zastosowaniu której witryna na pewno będzie interesująca i angażująca?
Kiedy robimy angażującą witrynę, najważniejsze to skupić się na tym, że sprzedajemy emocje, nie tylko produkty. Emocje, które wystawiamy bedą kształtować decyzje konsumenckie klientów jeszcze przed wejściem do sklepu. Właśnie dlatego witryny sklepowe wypełnione produktami są już zupełnie nie na miejscu, ponieważ to, co jest atrakcyjne dla ludzi to właśnie emocje i marzenia skryte w naszych wystawach, odpowiadające za cały proces rozumowania. Ponadto potrzebne jest doświadczenie w sprzedaży. Potrzebujesz także miłości do mody i projektowania wnętrz, a to, co najważniejsze, to świadomość tego, jak Twoja witryna wpłynie na sprzedaż. To bardzo ważne, aby pracować z menadżerem Visual Merchandisingu i uczestniczyć w kursach z tej dziedziny. Jednak to praca stanowi w głównej mierze warsztat i naukę.. Staram się robić wszystko w sposób estetyczny i przyjemny, ale tu nie chodzi tylko i wyłącznie o dekorowanie. Chodzi o to, aby ułatwić jak najszybszy zakup tego, czego klienci chcą najbardziej.
Wszyscy kochamy projekty Bergdoorf Goodman. Jak jest z Tobą?
Absolutnie tak, oni są instytucją w centrum Manhattanu. Składając w całość fantastyczne światy Bergdoorfa, coroczna witryna świąteczna jest jak mały teatr, storytelling i prawdziwa instalacja sztuki w jednym. Projektując takie zaskakujące i spektakularne wizualnie emocje, przechodnie zapamiętują moment spojrzenia na wystawę jako przykład czystej i nieograniczonej niczym kreatywności. To jest możliwe tylko w przypadku witryn sklepowych: coś, co nie będzie trwało długo, ale wpłynęło na kogoś w taki sposób, że jego pamięć o tym będzie wieczna. Dokładnie w ten sam sposób jestem zafascynowany Selfridges. Kiedy będę kończył karierę, moim marzeniem i ambicją będzie stanie się tym, kim dla Goodmana jest David Hoey, Starszy Dyrektor ds. Wizualnych Prezentacji (który jak sądzę jest moim alter ego).