noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

„Przez lata dojrzewałem do robienia tego, w czym jestem dobry” – wywiad z Omarem Pallante, dykrektorem artystycznym Arte Vetrina Project

REKLAMA
noSlotData

W takim razie, czy Visual Merchandising przyszedł do Ciebie, czy to raczej Ty zacząłeś z nim pracować?

Bardzo ważne jest rozróżnienie Visual Merchandisingu od witryn sklepowych (Windows Display). Po pierwsze VM jest profesją, której celem jest zmaksymalizowanie sprzedaży, zaangażowanie i zmotywowanie klientów do zakupu. Powinno się więc znać wszystkie trendy i mieć dobre oko do prezentowania kolekcji w sposób inspirujący, a zarazem komercyjny. Ponadto osoba pracująca w tym zawodzie powinna być liderem grupy pełnym inspiracji, potrafiącym również zainspirować innych. Tworzenie witryn sklepowych to z kolei profesja wymagająca umiejętności projektowania, manufaktury i instalacji frontów sklepów. Witryna zwracająca uwagę przechodniów może sprawić, że wejdą oni do sklepu, co sprowadza się do głównego celu projektowania witryn: wzrostu ruchu w sklepach. Dziedziny Visual Merchandisingu i tworzenia witryn sklepowych są komplementarne i ściśle połączone. Witryna zachęca do wejścia do salonu, a Visual Merchandising pomaga w zwiększeniu zysków. Tak więc w odpowiedzi na Twoje pytanie, muszę powiedzieć, że w moim przypadku była to kombinacja – przez lata dojrzewałem do robienia tego, w czym jestem dobry.  Kreatywność w mojej pracy może pojawić się jako spontaniczny wybuch świetnych pomysłów i na pewno każdy do jakiegoś stopnia może nauczyć się być kreatywnym, ale za tym stoją zdecydowanie uwarunkowania genetyczne, dzięki którym nasz mózg jest bardziej skłonny do kreatywnego myślenia.

DKNY Milano, fot. materiały prasowe
DKNY Milano, fot. materiały prasowe

Jesteś wykładowcą w szkole VIAMODA. Czy jesteś w stanie nauczyć kogoś kreatywności?

Cóż, wszyscy się różnimy w poziomach kreatywności. Do pewnego stopnia  może okazać się on trudny do zmiany, ponieważ jest powiązany z naszymi indywidualnymi cechami, takimi jak np. tendencja do fantazji. Kreatywność nie jest więc w 100% plastyczna, ale może być pielęgnowana poprzez interwencje w różnych okresach czasu. Zapewnienie profesjonalnego szkolenia w kreatywnym myśleniu jest na pewno dobrym czynnikiem do rozważenia podczas prób bycia trenerem kreatywności.

 Który projekt zapadł Ci najbardziej w pamięci i dlaczego?

Ostatnio pracowaliśmy nad ogromnym projektem związanym z otwarciem słynnej Fundacji Aishti, multikulturowego centrum zaprojektowanego przez fantastycznego brytyjskiego architekta Davida Adjaye. Konstrukcja kompleksu otwartego 25 października tego roku, pojawiła się już w 2012 roku i zajęło 3 lata, aby wszystko ukończyć. Miejsce to przeznaczone jest do prezentowania wystawy sztuki współczesnej, pochodzącej z prywatnej kolekcji Tony’ego Salame, CEO luksusowej marki Aishi. Obok galerii światowej klasy, znajduje się tam również szereg najważniejszych sklepów i marek ze świata mody. Bycie odpowiedzialnym wraz z moim teamem za inaugurację takiego wydarzenia było prawdziwie emocjonujące, satysfakcjonujące i wypełniające nasze doświadczenie. Wierzę, że Tony Salame jest wielkim i pomysłowym biznesmenem, a sam projekt jest majestatyczny i ma niesamowity potencjał.

Aishti Xmas, fot. materiały prasowe
Aishti Xmas, fot. materiały prasowe

Pracowałeś z dziećmi przy okazji Twin-Set Fashion Show Pitti Bimbo. Jak wyglądała Twoja praca z młodymi modelami? Myślisz, że angażowanie się do takich przedsięwzięć jest ważne?

To doświadczenie było niesamowite i uważam, że naprawdę warto angażować się w tego typu akcje. Praca z dziećmi była wspaniała. Są zawsze  podekscytowane otaczającym je światem i jest w nich ogromna pasja. Uwielbiam wspierać dzieci w ich indywidualnej ścieżce rozwoju. Robiłem wszystko co mogłem, aby pokaz mody był po prostu kolejnym wesołym dniem z ich życia, a nie stresującym wydarzeniem.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES