noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Mattel x Open AI. Zdjęcie lalek Barbie, produkowanych przez amerykańską firmę Mattel. Lalki na fotografii znajdują się na wystawie, są ustawione w dwóch rzędach: po 6 w każdym. Lalki mają na sobie różne i kolorowe stroje, przed każdą z nich stoi tabliczka.

Producent Barbie ogłasza niespodziewaną współpracę. Sztuczna inteligencja wkracza do gry

REKLAMA
noSlotData

Barbie spotyka ChatGPT? Producent kultowych zabawek, firma Mattel, ogłosił strategiczne partnerstwo z OpenAI – liderem w dziedzinie sztucznej inteligencji. Celem współpracy jest wprowadzenie AI do świata zabawek i gier. Pierwsze produkty mają trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku. Czy to początek nowej ery dziecięcej rozrywki?

W artykule przeczytasz:

  • Na czym dokładnie polega współpraca Mattela z OpenAI?
  • Co powiedział wiceprezes Mattela o potencjale AI w zabawkach?
  • Jakie kultowe marki mogą zyskać wsparcie AI?
  • Kiedy pojawią się pierwsze interaktywne produkty Mattel z AI?
  • Jak OpenAI wspiera rozwój produktów i doświadczeń użytkownika?
  • Kto jeszcze zdecydował się na współpracę ze światem AI?

Partnerstwo Mattel x Open AI

Wygląda na to, że sztuczna inteligencja zmieni sposób, w jaki są produkowane zabawki. Potwierdza to najnowsza współpraca dwóch liderów w swoich branżach: Mattel i Open AI, które łączą siły. Cel? Jak donosi Reuters, firmy chcą opracowywać zabawki i gry, wykorzystując do tego sztuczną inteligencję. Pierwsze efekty partnerstwa mają ujrzeć światło dzienne jeszcze w tym roku.

Podczas gdy Mattel inwestuje w innowacje, konkurencyjna firma Hasbro zwalnia pracowników

Reuters przypomina, że branża zmaga się aktualnie ze słabym popytem. Powodem jest trudna sytuacja gospodarcza na świecie oraz zmiany polityki handlowej związane z decyzjami Donalda Trumpa. Decyzja o współpracy z Open AI była także poprzedzona wycofaniem się przez Mattel z wcześniejszej prognozy rocznej i komunikatem o planowanych podwyżkach cen. Powód? Chęć wyrównania rosnących kosztów produkcji. Oprócz tego amerykański gigant próbował w ostatnim czasie zrekompensować sobie spowolnienie głównej działalności, szukając zysku w grach mobilnych czy produkcji filmów.

„Każdy z naszych produktów i doświadczeń ma na celu inspirowanie fanów, zabawianie publiczności i wzbogacanie życia poprzez zabawę. Sztuczna inteligencja ma moc, aby rozszerzyć tę misję i poszerzyć zasięg naszych marek w nowy i ekscytujący sposób. Nasza współpraca z OpenAI umożliwi nam wykorzystanie nowych technologii, aby umocnić naszą pozycję lidera w zakresie innowacji i wprowadzić nowe formy zabawy”

– powiedział Josh Silverman z Mattel.

Nie wiemy jeszcze, które z produktów z asortymentu Mattel zyskają wsparcie AI. Jeśli spekulacje okażą się prawdą – będą to flagowe propozycje amerykańskiego przedsiębiorstwa.

Sztuczna inteligencja wkracza do świata zabawek

Mattel, producent między innymi Barbie czy Uno, zamieścił na swojej stronie internetowej oficjalny komunikat. Jeden z największych producentów zabawek na świecie podkreśla, że współpraca z Open AI „ma na celu wsparcie produktów i doświadczeń opartych na sztucznej inteligencji”. Co to oznacza w praktyce? 

„Umowa łączy specjalistyczną wiedzę Mattel i OpenAI w zakresie projektowania, opracowywania i wprowadzania przełomowych doświadczeń dla fanów na całym świecie. Wykorzystując technologię OpenAI, Mattel wprowadzi magię AI do odpowiednich dla wieku doświadczeń zabawowych, kładąc nacisk na innowacyjność, prywatność i bezpieczeństwo”

– pisze amerykański lider.

To jednak nie koniec. Open AI ma również wesprzeć amerykańskie przedsiębiorstwo Mattel w operacjach biznesowych. Wszystko po to, „aby ulepszyć rozwój produktów i kreatywne pomysły, napędzać innowacje i pogłębiać zaangażowanie odbiorców”.

Dowiedz się, czy sztuczna inteligencja może zastąpić projektantów mody

To już kolejna taka współpraca

Open AI nie jest jedyną firmą, która decyduje się na współpracę ze znanymi markami i gwiazdami. Konkurencyjne przedsiębiorstwo Perplexity ogłosiło w maju 2025 r. globalne partnerstwo z Lewisem Hamiltonem, brytyjskim kierowcą wyścigowym i byłym mistrzem świata Formuły 1.

„To partnerstwo łączy światowej klasy sportowca i ikonę z platformą stworzoną dla tych, którzy nigdy nie przestają pytać, uczyć się i iść naprzód. […] Na torze i poza nim Lewis przewodzi przykładem: zawsze się rozwija, zawsze naciska, zawsze kwestionuje to, co jest możliwe. W Perplexity budujemy dla ludzi takich jak Lewis – tych, którzy szukają jasności w hałaśliwym świecie”

– czytamy w oficjalnym komunikacie na stronie Perplexity.

Sprawdź też: Formuła 1 ma nowego sponsora. To luksusowy dom mody

Zdjęcie główne: Forum

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES