Primark ogłosił plany związane z otwarciem dwóch nowych sklepów w Polsce. Dla detalisty jest to kolejny przełomowy krok w nieustającej ekspansji w Europie oraz Stanach Zjednoczonych.
Otwarcie nowych sklepów, zlokalizowanych w galerii handlowej Magnolia Park we Wrocławiu oraz w Manufakturze w Łodzi zaplanowano na koniec 2023 r. Dołączą one do ogłoszonych wcześniej salonów w Krakowie i Katowicach, zwiększając tym samym liczbę zapowiedzianych otwarć sklepów Primark w Polsce do czterech.
Sukces poprzednich otwarć, po wejściu sieci na polski rynek w 2020 r., pokazał, że unikalna formuła Primark, a w tym moda, artykuły gospodarstwa domowego oraz kosmetyki w korzystnych, niskich cenach trafiają w gusta polskich klientów.
Wiemy, że mamy wielu fanów Primark w Polsce od momentu, kiedy otworzyliśmy sklep w Warszawie w 2020 r. i byliśmy zachwyceni reakcją klientów na otwarcie naszego sklepu w Poznaniu w zeszłym roku. Nowe umowy najmu stanowią ważne uzupełnienie naszego portfolio i cieszymy się, że będziemy mogli dalej się rozwijać i oferować unikalną ofertę Primark jeszcze większej liczbie klientów – powiedział Maciej Podwojski, Lead w Primark na Polskę, Słowenię oraz Czechy.
Nowe umowy odzwierciedlają plany rozwoju firmy na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Primark niedawno potwierdził wejście na rynek rumuński, ogłaszając otwarcie nowego sklepu w Bukareszcie, które planowane jest jeszcze w tym roku. Ponadto, detalista zapowiedział także otwarcie pierwszego sklepu na Słowacji, w Bratysławie, na początku 2023 r., a kraj ten będzie 16. rynkiem działalności marki.
Po udanym otwarciu 15 salonów w ostatnim roku finansowym, dalszy rozwój portfolio sklepów w Europie Środkowo-Wschodniej stanowi element nieustannej szerszej ekspansji grupy Primark. W ubiegłym roku firma ogłosiła plany przyspieszenia jej tempa na rynku amerykańskim, bazując na wysokich obrotach i rosnącej świadomości marki, z zamiarem osiągnięcia poziomu około 60 sklepów w ciągu najbliższych pięciu lat. Primark zamierza również wzmocnić swoją obecność we Francji, Włoszech i na Półwyspie Iberyjskim, aby w ciągu pięciu lat zwiększyć łączną liczbę sklepów sieci do 530.