Czym jest PR? To dużo więcej niż tylko kreowanie wizerunku czy komunikacja w mediach. Public Relations może pomóc w znalezieniu dobrej nazwy, wykreowaniu brandu, może całkowicie prowadzić wszelkie rozmowy z mediami, gromadzeniem kolejnych okładek, i wiele innych. Ten zawód to umiejętność wykreowania najlepszego z możliwych image’u o marce. Świat mody to wielkie pole do popisu, czasem nawet trudne do opanowania. To bardzo trudna i wymagająca praca: są takie dni w których gasi się pożary, a inne w których, walczy się o każdą możliwą publikację. To również nieustanne rozmowy z publicystami, fotografami, umawianie sesji, wizyt w prasie i telewizji. Co to znaczy być PR-owcem? Zapraszamy Was na rozmowę z Crosby Noricks, założycielką portalu w LA PRCouture.
Czy od zawsze chciałaś pracować w świecie mody? Skąd wiedziałaś, że jest to dla Ciebie dobra droga?
Gdy byłam małą dziewczynką, wszystkie „pidżama party” w moim domu kończyły się mini pokazami mody i to ja zawsze dowodziłam przy dobieraniu stylizacji dla moich znajomych. Public Relations odkryłam dopiero po ukończeniu szkoły, ale od razu wiedziałam, że PR w świecie mody świetnie pasuje do moich umiejętności i zainteresowań, bo jest to dobre połączenie strategii biznesowej, kreatywności i sztuki pisania.
Co nakłoniło Cię do uruchomienia PRcouture.com?
Pisałam moją pracę magisterską na temat roli public relations w branży modowej i zarówno w akademickich, branżowych, jak i popularnych publikacjach, znalazłam bardzo mało informacji, które mogłyby mi pomóc lub dodać coś do moich badań. Po ukończeniu studiów stworzyłam platformę PR Couture, aby móc dalej śledzić branżę i brać w niej czynny udział.
Wiele osób nie ma pojęcia czym tak naprawdę jest Fashion PR. Jakbyś sama go zdefiniowała?
Dla mnie PR to pielęgnowanie relacji pomiędzy marką a jej odbiorcami, to wyłapywanie okazji i utrwalanie tego pozytywnego uznania.
Co według Ciebie jest największym błędnym przekonaniem o PR?
PR jest czymś więcej niż po prostu posiadaniem produktu w czasopiśmie czy na pokazanie go na jakiejś gwieździe (chociaż nie ma w tym tak naprawdę nic prostego).
Powiedz nam coś więcej o samym PR Couture – co Cię zainspirowało, jaka jest Twoja wizja?
Obecnie PR Couture dąży do kształcenia, inspirowania i wyrażenia uznania dla tych, którzy pracują w komunikacji modowej (lub przedsiębiorców, którzy chcą zrozumieć tę branżę). Udaje nam się to dzięki tablicy z ofertami pracy, katalogom agencji, spisowi mediów, ebookom, kursom i cotygodniowym artykułom.
Co PR Couture.com i książkowa wersja PR Couture mogą zaoferować zarówno obecnym jak i aspirującym publicystom modowym czy przedsiębiorcom?
Najlepszy sposób to odwiedzić naszą stronę i przejrzeć wskazówki dla początkujących. Zamieściliśmy tam źródła i sugestie dla każdego rodzaju wymienionych przez ciebie odbiorców. „Ready to Launch” to przewodnik skierowany dla studentów, którzy chcą rozpocząć karierę w tej branży, natomiast „Pitch Perfect” jest świetnym narzędziem zarówno dla projektantów jak i dla każdego, kto chce dowiedzieć się więcej o najlepszych sposobach w pracy z modowymi mediami.
Według mnie PR mentoring i consulting to najbardziej interesujące rzeczy jakimi się zajmujesz. Możesz nam opowiedzieć o sposobach, w jakich pomagasz agencjom, markom i publicystom?
Dziękuję! Przede wszystkim staram się pracować z nowszymi firmami, które dopiero mają wystartować lub które zmieniają markę. Razem pracujemy nad stworzeniem mocnej historii marki i nad skutecznymi strategiami, aby osiągnąć zamierzone cele. Pomagam również niezależnym publicystom i właścicielom mniejszych agencji sklepowych w rozwinięciu ich własnych marek i strategii, instruuję jak osiągnąć spójny przychód dzięki idealnym klientom. Dodatkowo proponuję nieco zawodowego coachingu poprzez indywidualne spotkania oraz nowy kurs wirtualny PRISM dla aspirujących publicystów. Nasza sesja letnia zaczyna się 6 lipca.
Czy uważasz, że PR modowy w USA i w Europie bardzo się od siebie różnią?
Nie mogę wypowiedzieć się na ten temat temat, nie wiem jak to działa w Europie. Mogę jednak powiedzieć, że większość dosyć wiarygodnej literatury o marketingu modowym pochodzi z Wielkiej Brytanii.
Masz jakieś rady dla dziewcząt, które dopiero rozpoczęły swoją przygodę z PR-em?
PR Couture i Ready to Launch są wręcz przepełnione poradami i wskazówkami, a nasza tablica ofert pracy to świetne miejsce, w którym można sprawdzić wolne stanowiska.
Czego powinien oczekiwać od pracy stażysta?
To zależy od danego stanowiska, ale stażyści powinni być przygotowani na robienie wszystkiego, co w ich mocy i szukać sposobów, jak ułatwić życie ich przełożonym.
Dla wielu osób z branży, jesteś superbohaterką. Jesteś autorką, prezesem własnego przedsiębiorstwa i doradcą medialnym. Jak radzisz sobie z organizacją własnego czasu i byciem uporządkowaną?
Z natury nie jestem uporządkowaną osobą, mam trudności z trzymaniem się harmonogramu i chociaż lubię systemy, nie jestem zbyt dobra w ich tworzeniu. Pracuję zatem nad tym, nad czym akurat czuję, że chcę pracować, a nie nad tym, nad czym powinnam. Jeśli trzeba, prokrastynacja potrafi być potężnym motywatorem! Nauczyłam się również pracować z przypływami i odpływami mojej własnej produktywności, co oznacza, że sprawy, które wymagają dużej aktywności mózgu załatwiam rano, nie popołudniu!
Oferujesz szkolenia ze strategii, przemawiasz na różnych spotkaniach i opublikowałaś dwie książki o tym, jak odnieść sukces w branży. Co sprawia, że chcesz kształcić w tym zakresie i jak bardzo jest to opłacalne?
Uważam, że prawie zawsze staramy się tworzyć rozwiązania dla ludzi, którzy zmagają się z osobistym wyzwaniem. Miałam wiele trudności w rozkręceniu mojej kariery, znalezieniu mentora czy informacji, których potrzebowałam, aby poczuć się pewnie. Świadomość, że PR Couture pomógł innym ludziom, i że mogę osobiście porozumieć się z nimi i podzielić swoim doświadczeniem, samo w sobie jest całkiem satysfakcjonujące.
Jako przedsiębiorca prowadzący własny biznes, jaką radę dałabyś osobie, która dopiero zaczyna lub zamierza otworzyć własną firmę?
Skupić się na tym, jakie informacje lub jaką perspektywę chcesz zaoferować i zrobić to z ogromną hojnością i wdzięcznością. Pozwól swoim odbiorcom powiedzieć czego potrzebują, a następnie stwórz produkty i usługi, które spełnią te potrzeby.
Powiesz nam co będzie dalej z Crosby Noricks?
Właściwie to dzieje się kilka naprawdę dużych rzeczy i właśnie wystartowała moja nowa strona crosbynoricks.com, co jest zarazem całkiem przerażające i niesamowite. Z pewnością będę zamieszczać tam najświeższe nowiny.
Rozmawiała Marta Poszepczyńska