Helly Hansen – norweska marka produkująca odzież sportową – złożyła w tym tygodniu pozew przeciwko założonej przez Virgila Abloh marce Off-White. Powodem ma być wykorzystanie motywu łudząco podobnego do ich logo zwanego HH Stripe.
Firma Helly Hansen twierdzi, że Off-White używa składającego się z pasków wzoru, który był – zdaniem jej przedstawicieli – używany w logo ich marki już 40 lat temu. Rzeczony motyw pojawia się na ubraniach obu marek w tych samych miejscach – na rękawach koszulek i zewnętrznym szwie spodni.
Firma zarządzana obecnie przez Paula Stonehama twierdzi w pozwie, że Off-White używa logo na towarach, które są takie same i/lub podobne do towarów oferowanych przez Helly Hansen pod logo HH Stripe. Wedle treści pozwu, marka robi to celowo, by zasugerować powiązania między Off-White i Helly Hansen, podczas gdy taki związek nie istnieje.
Zarząd firmy wie o zarejestrowaniu przez Off-White dziewiętnastu równoległych, ukośnych linii o różnych rozmiarach, tworzących kształt prostokąta jako znaku towarowego 17 lutego 2014 roku. Twierdzą jednak, że to Helly Hansen, 36 lat przed wspomnianą rejestracją, jako pierwsze używało logo z paskami.
Jak donosi portal The Fashion Law, Helly Hansen oskarża Off-White o naruszenie znaku towarowego, nieuczciwą konkurencję oraz naruszenie Ustawy o nielegalnych praktykach handlowych. Domaga się także unieważnienia rejestracji znaków towarowych konkurentów, odszkodowania pieniężnego (jego wysokość ma zostać ustalona na rozprawie) i stałego zakazu korzystania z logo. Jeśli marka Virgila Abloha przegra sprawę, będzie musiała zrzec się do niego praw. Wszystkie ubrania, etykiety i inne powiązane produkty, na których się ono znajdowało, będą musiały zostać zniszczone. Obrońca Off-White, Brian Igel z kancelarii Bellizio+Igel nie chce komentować tej sprawy.
Warto przypomnieć, że Off-White rozpoczęło działalność w 2012 roku – Helly Hansen dość późno zdecydowało się jak widać na pozew.