noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zdjęcie wejścia do sklepu Claire's z charakterystycznym fioletowym logo z białym napisem. Na szybach znajdują się plakaty informujące o wyprzedaży, w tle widać wystawę produktów.

Popularna sieć wystawiona na sprzedaż. Działa w Polsce od 15 lat

REKLAMA
noSlotData

Claire’s Accessories – kolorowa sieć sklepów z biżuterią i akcesoriami dla młodych dziewczyn – może wkrótce zmienić właściciela. Popularna marka, która od 15 lat działa również w Polsce, została wystawiona na sprzedaż. Powodem są coraz wyższe koszty operacyjne oraz silna konkurencja ze strony e-commerce. Czy to początek końca jednego z najbardziej rozpoznawalnych brandów młodzieżowych na świecie?

W tym artykule przeczytasz:

  • Dlaczego Claire’s Accessories zostało wystawione na sprzedaż?
  • Kto zajmuje się poszukiwaniem nabywcy i jakie są możliwe scenariusze?
  • Jakie długi ciążą na firmie i do kiedy musi je spłacić?
  • Z jakimi wyzwaniami mierzy się marka?
  • Kiedy Claire’s weszło do Polski i gdzie znajdują się jej sklepy?

Kiedyś odwiedzały ją tłumy, dziś jej przyszłość stoi pod znakiem zapytania

Sieć Claire’s Accessories działa od 1961 r. W ponad 2700 sklepach firmy, zlokalizowanych w 17 krajach na całym świecie, można kupić biżuterię, akcesoria, kosmetyki, a nawet obuwie. Targetem są dziewczynki, nastolatki i młode kobiety. Jeszcze do niedawna Claire’s przyciągało niskimi cenami i różnorodną, zgodną z trendami ofertą. Teraz przyszłość sklepów stoi pod znakiem zapytania.

Według doniesień agencji Bloomberg sieć została wystawiona na sprzedaż. To już drugi raz, gdy firma zmaga się z problemami – w 2018 r. stanęła w obliczu bankructwa. Do teraz ma długi wynoszące 500 mln dolarów, które musi spłacić do grudnia 2026 r.

Przeczytaj: River Island zamyka sklepy

Claire’s na sprzedaż?

Według nieoficjalnych doniesień sprzedażą zajął się zespół banku inwestycyjnego Houlihan Lokey, który specjalizuje się w przejęciach i fuzjach. Pracownicy szukają nabywcy zarówno całości Claire’s Accessories, jak i części biznesu. Powodem są rosnące koszty, konkurencja oraz cła Donalda Trumpa.

Według Julie Palmer z Begbies Traynor decyzja o sprzedaży Claire’s nie jest zaskoczeniem. Sieć ma problem z przyciągnięciem klientów i musi walczyć z konkurencją, głównie z platformami sprzedażowymi, takimi jak Amazon i Temu. Do tego dochodzą koszty utrzymania sklepów stacjonarnych.

Claire’s Accessories w Polsce

Sklepy Claire’s Accessories pojawiły się w Polsce w 2010 r., debiutując w galerii Arkadia w stolicy. W tym roku świętują 15-lecie obecności na lokalnym rynku z około 30 salonami zlokalizowanymi w największych centrach handlowych. Punkty sprzedaży znajdują się między innymi w Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Łodzi czy Bydgoszczy.

Zobacz też: Westfield Arkadia ze sklepem kultowej marki. To powrót, na który czekali klienci

Zdjęcie główne: Instagram @centralbidbirmingham

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES