Claire’s Accessories – kolorowa sieć sklepów z biżuterią i akcesoriami dla młodych dziewczyn – może wkrótce zmienić właściciela. Popularna marka, która od 15 lat działa również w Polsce, została wystawiona na sprzedaż. Powodem są coraz wyższe koszty operacyjne oraz silna konkurencja ze strony e-commerce. Czy to początek końca jednego z najbardziej rozpoznawalnych brandów młodzieżowych na świecie?
W tym artykule przeczytasz:
- Dlaczego Claire’s Accessories zostało wystawione na sprzedaż?
- Kto zajmuje się poszukiwaniem nabywcy i jakie są możliwe scenariusze?
- Jakie długi ciążą na firmie i do kiedy musi je spłacić?
- Z jakimi wyzwaniami mierzy się marka?
- Kiedy Claire’s weszło do Polski i gdzie znajdują się jej sklepy?
Kiedyś odwiedzały ją tłumy, dziś jej przyszłość stoi pod znakiem zapytania
Sieć Claire’s Accessories działa od 1961 r. W ponad 2700 sklepach firmy, zlokalizowanych w 17 krajach na całym świecie, można kupić biżuterię, akcesoria, kosmetyki, a nawet obuwie. Targetem są dziewczynki, nastolatki i młode kobiety. Jeszcze do niedawna Claire’s przyciągało niskimi cenami i różnorodną, zgodną z trendami ofertą. Teraz przyszłość sklepów stoi pod znakiem zapytania.
Według doniesień agencji Bloomberg sieć została wystawiona na sprzedaż. To już drugi raz, gdy firma zmaga się z problemami – w 2018 r. stanęła w obliczu bankructwa. Do teraz ma długi wynoszące 500 mln dolarów, które musi spłacić do grudnia 2026 r.
Przeczytaj: River Island zamyka sklepy
Claire’s na sprzedaż?
Według nieoficjalnych doniesień sprzedażą zajął się zespół banku inwestycyjnego Houlihan Lokey, który specjalizuje się w przejęciach i fuzjach. Pracownicy szukają nabywcy zarówno całości Claire’s Accessories, jak i części biznesu. Powodem są rosnące koszty, konkurencja oraz cła Donalda Trumpa.
Według Julie Palmer z Begbies Traynor decyzja o sprzedaży Claire’s nie jest zaskoczeniem. Sieć ma problem z przyciągnięciem klientów i musi walczyć z konkurencją, głównie z platformami sprzedażowymi, takimi jak Amazon i Temu. Do tego dochodzą koszty utrzymania sklepów stacjonarnych.
Claire’s Accessories w Polsce
Sklepy Claire’s Accessories pojawiły się w Polsce w 2010 r., debiutując w galerii Arkadia w stolicy. W tym roku świętują 15-lecie obecności na lokalnym rynku z około 30 salonami zlokalizowanymi w największych centrach handlowych. Punkty sprzedaży znajdują się między innymi w Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Łodzi czy Bydgoszczy.
Zobacz też: Westfield Arkadia ze sklepem kultowej marki. To powrót, na który czekali klienci
Zdjęcie główne: Instagram @centralbidbirmingham