noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Ponadpokoleniowy NIVEA. Genialny marketing czy dobry produkt?

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Kremy Nivea znane są wielu pokoleniom: naszym babciom, mamom i najmłodszej generacji. Niebieskie pudełeczko stało się najbardziej rozpoznawalnym opakowaniem na rynku, ale to przede wszystkim ze względu na jakość, jakiej możemy się spodziewać po tym produkcie. A na tej nie zawiedliśmy się przez lata. Nawet takie gwiazdy jak Victoria Beckham czy Kate Middleton z przyjemnością mówią o Nivea jako o nieodzownym produkcie w ich kosmetyczce.

Polityka marketingu marki jest spójna i oferuje przesłanie – jest prosto i skutecznie. Ostania kampania reklamowa Nivea z zespołem piłki nożnej Liverpool jest odskocznią od utartej drogi jaką zazwyczaj wybierała marka, ale niemniej skuteczna. Wręcz przeciwnie.

Beiersdorf czyli właściciel Nivea zanotował 2.3% wzrost sprzedaży w roku ubiegłym i zamierza podnieść ten wynik o kolejne 2-3% w tym roku. Nowe logo i zwiększenie udziału na rynkach światowych powinno pomoc w zrealizowaniu tych założeń.

O marketingu Nivea porozmawiamy z przedstawicielami firmy.

Jak NIVEA pozycjonuje się wśród innych marek na rynku? Dlaczego?

NIVEA to marka z historią, która od ponad stu lat cieszy się zaufaniem milionów konsumentów na całym świecie. To produkty NIVEA nieustannie wytyczają nowe trendy
w świecie kosmetyków, odpowiadając na faktyczne potrzeby kobiet, mężczyzn i dzieci.

Marka NIVEA dzięki zaufaniu konsumentów jest liderem w 6 z 11 kategorii : kosmetyki do pielęgnacji skóry, pomadki pielęgnacyjne do ust, kosmetyki dla mężczyzn, dezodoranty, żele pod prysznic oraz pielęgnacja dzieci i niemowląt. Pozycję tę osiągnęła również za sprawą spójnej i konsekwentnej polityki, opartej na czterech kluczowych wartościach: trosce, prostocie, odwadze i zaufaniu. Osoby od lat wybierające produkty NIVEA podkreślają fakt, że marka mówi tym samym językiem, co oni.

Jakiego klienta targetuje?

Kosmetyki NIVEA są tworzone z myślą o osobach nowoczesnych, aktywnych
i patrzących w przód. Sprawnie łączą one wiele ról w życiu, osiągając sukcesy zarówno
w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Cenią sobie równowagę i balans, efektywnie dzieląc swój czas pomiędzy obowiązki i przyjemności. Dokonują mądrych i przemyślanych wyborów.

Czy NIVEA inwestuje w celebrytów do promocji marki, a jeśli tak to według jakich kategorii są oni dobierani?

Kształtując wizerunek naszej marki i promując produkty NIVEA zawsze sięgamy do źródła
– do świata naszych konsumentów i ich potrzeb. To oni stanowią oś komunikacji – są bohaterami filmów promocyjnych i ambasadorami naszych produktów. Jako nieliczni na rynku nie inwestujemy we współpracę reklamową z celebrytami, poświęcając całą swoją uwagę naszym konsumentom. Staramy się być blisko nich i odpowiednio reagować na ich indywidualne potrzeby.

Jakie formy edukacji o marce i jej produktach stosuje się dla pracowników firmy czy konsultantów?

Wychodzimy z założenia, że wiedza na temat marki NIVEA – jej wartości, charakteru, pozycjonowania i historii – jest jedną z najistotniejszych kwestii, od których zależy efektywność pracy naszych pracowników. Dlatego też stosujemy profesjonalny system wewnętrznych szkoleń, które przeprowadzane są w ramach onboardingu. Odpowiedzialnie i kompleksowo szkolimy naszych pracowników, przygotowując ich do objęcia określonego stanowiska.

Rozmawiała Marta Poszepczyńska

Odwiedź kanał YouTube Nivea Polska

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Nivea

(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES