Adidas i Nike mają mocną konkurencję. Na polskim rynku nie brakuje atrakcyjnych marek produkujących ubrania sportowe. Przyjrzeliśmy się, kto posiada najciekawszą ofertę activewear.
Przeczytaj również: Z jakimi markami współpracuje Hubert Hurkacz?
Odzież sportowa Made in Poland
Moda na odzież i obuwie sportowe od lat przoduje wśród najchętniej wybieranych trendów. Pandemia skłoniła nas do sięgnięcia po ubrania wygodne i komfortowe, a postpandemiczne czasy tylko zweryfikowały te wybory – chcemy nosić się swobodnie. Ubrania typu fitness wear zaczęliśmy łączyć z eleganckimi elementami, a codzienne stylizacje uzupełniają wygodne sneakersy.
Moda na ubrania sportowe stała się na tyle powszechna, ze przestajemy rozpatrywać ją w kategorii sezonowego wyboru. Wygodny styl życia tak silnie wdarł się w naszą codzienność, że możemy już mówić o stałym kanonie współczesnej mody. Jednocześnie z sezonu na sezon regularnie obserwujemy wysyp kolejnych chwilowych trendów, jednak te ze sportową odzieżą w tle, okazują się pozostawać z nami na dłużej. Idealnym przykładem niech będzie rozpowszechniony styl gorecorp, który stylistykę z górskich szlaków przeniósł na modowe ulice. Nie inaczej jest w przypadku szału na akcesoria jogowe łączone w casualowych stylizacjach. Jedno jest pewne, ewolucja trendów i sposobów spędzania wolnego czasu intensywnie napędza rynek do produkcji coraz większej ilości ubrań w sportowym nurcie.
W odpowiedzi na te preferencje, na polskim rynku pojawiło się szereg atrakcyjnych marek produkujących odzież i obuwie w sportowym stylu. Polskie marki prześcigają się w jakości, innowacyjnych krojach i przyciągających wzrok estetykach. Oferta na lokalnym rynku jest na tyle szeroka, że z powodzeniem może stanowić alternatywę dla światowych gigantów sportowych.
Najlepsze polskie marki sportowe
Polskie marki sportowe: 4F
4F to najpopularniejsza polska marka odzieży i akcesoriów sportowych. Jej geneza sięga 2003 roku, kiedy to w Kielcach została powołana przez Igora Klaję pod nazwą 4Fun. Od 2010 funkcjonuje już jako 4F i aktualnie wchodzi w szeregi OTCF S.A., polskiej spółki notowanej na GPW. Głównym celem marki jest dostarczanie wysokiej jakości produktów sportowych dla osób w każdym wieku i na każdym poziomie zaawansowania. Oferta 4F obejmuje szeroki wybór odzieży i akcesoriów sportowych, w tym: odzież treningową, odzież do uprawiania sportów zimowych, odzież do uprawiania sportów letnich, obuwie sportowe, akcesoria sportowe.
Produkty 4F są dostępne w ponad 160 sklepach monobrandowych w Polsce, a także w wielu sklepach multibrandowych na całym świecie. Marka jest obecna w ponad 20 krajach, w tym w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Rosji, Chinach i Stanach Zjednoczonych. 4F jest oficjalnym sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Marka dostarcza stroje startowe i reprezentacyjne dla polskiej reprezentacji na igrzyskach olimpijskich i paraolimpijskich. W 2022 roku 4F została uznana za najcenniejszą markę w Polsce w rankingu Kantar BrandZ.
Polskie marki sportowe: JOY in Me
Joy in me to coś więcej niż marka. To zaproszenie do świata jogi – podkreślają jej twórcy, którzy pragną namówić do odkrywania jogi na macie i poza nią. Założona przez przyjaciół, których łączy pasja do jogi, misją marki jest pomaganie ludziom w odnajdywaniu radości i połączenia poprzez praktykę. Oferta Joy in me to maty i akcesoria do jogi, sensoryczne ubrania do ćwiczeń, czy komfortowe ubrania na co dzień zdobione afirmacjami. Marka sięga po transparentne i ekologiczne rozwiązania, podkreślając swoją troskę o środowisko naturalne i zrównoważony rozwój. Ponadczasowa oferta sportowej odzieży uzupełniona jest o szereg ekologicznych certyfikatów, które udowadniają jakość i trwałość produktów Joy in Me.
Polskie marki sportowe: MUUV
MUUV. to polska marka łącząca w sobie różne żywioły. Energia płynąca z aktynwności fizycznej spójnie łączy się z kobiecością, by przy dodatku minimalizmu dać przepis na idealne ubrania na co dzień i nie tylko. Za nowoczesnymi projektami stoi świetna jakość i konstrukcja, doceniane przez klientki od 2015 roku. MUUV sięga po kategorie sportwear i casual spójnie miksując je w całość. Ubrania MUUV. to rozwiązania wygodne, jakościowe i ponadczasowe, co czyni markę jednym z najchętniej polecanych brandów w duchu aktywności sportowej.
Polskie marki sportowe: Touches
Za nowo powstałą marką stoi teza: Czy piękno ma właściwy rozmiar? Touches z powodzeniem obala stereotypy, tworząc markę dedykowaną dla kobiet o każdym rozmiarze. Oferta Touches to przede wszystkim odzież typu shapeless – modelującą sylwetkę, zbierającą niedoskonałości i fałdki, doskonale dopasowującą się do ciała, a jednocześnie pozwalającą mu swobodnie oddychać. „Z definicji Touches ma być dla każdej z nas. Dla tej z wcięciem w talii i dla tej bez wcięcia, dla kobiety z większymi biodrami i dla tej z mniejszymi. Dla wysokich i dla niskich. Dla bardziej biuściastych i mniej biuściastych. Bo absolutnie każda z nas ma prawo do tego, by czuć się komfortowo ze swoim ciałem” – podkreślają twórczynie.
Dlaczego warto sięgać po polskie marki sportowe?
Atrakcyjna oferta produktowa, szeroki wybór wzorów i kolorów czy łatwa dostępność produktów to jedne z nielicznych argumentów, które przemawiają za sięgnięciem po polskie marki sportowe.
Kupując produkty z polską metką zyskujemy pewność, że nasze zakupy spełniają wszelkie europejskie normy jakości pod względem produkcji odzieży. W przeciwieństwie do ubrań od pionierów mody fast fashion, możemy być spokojni, że nasze ubrania nie zawierają chemikaliów, ani żadnych toksycznych substancji, które mogłyby negatywnie wpłynąć na nasze zdrowie.
Sięgając po polskie produkty, wspieramy jednocześnie polską produkcję. To niezwykle istotne w obliczu kryzysu jaki wisi nad polskim sektorem odzieżowym. Regionalni producenci regularnie uskarżają się na spadki zainteresowania ich produktami, które spowodowane jest niskimi cenami i szeroką ofertą marek fast fashion. Lokalnym producentom niezwykle trudno stanąć jest w szranki z międzynarodowymi gigantami, dlatego każdy wybór produktu z polską metką okazuje wsparcie na rzecz lokalnej produkcji i gospodarki.
Polskie marki sportowe prześcigają się w stosowaniu zrównoważonych rozwiązań czy ekologicznych zamienników. Mowa tu przede wszystkim o tkaninach z recylingu, ekologicznych barwnikach czy innych alternatywnych źródłach pozyskiwana tkanin. Polscy producenci dbają o jakość swoich produktów i dokładają wszelkich starań, by wpisać się w realne potrzeby konsumentów. A jeśli tak się nie stanie, reklamacja u producenta czy złożenia wniosku u rzecznika praw konsumenta jest dostępnym i prostym procesem, w przeciwieństwie do reklamacji u światowych gigantów szybkiej mody wątpliwej jakości typu Shein.
Zdjęcie główne: kampania 4F, fot. Kuba Dąbrowski
Przeczytaj również: Ranking influencerów beauty. To 40 postaci, które dyktują trendy w makijażu i pielęgnacji skóry