Sukcesy, debiuty i nowe wyzwania. Czym zaskoczyła polska moda w 2024 roku? Podsumowujemy najważniejsze osiągnięcia rodzimych marek w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Polskie marki w 2024 roku. Współpraca MMC x Reserved
Gdańska marka Reserved postanowiła połączyć siły z jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich duetów projektanckich – MMC Studio. Przy wsparciu Ilony Majer i Rafała Michalaka powstała kolekcja, w której z łatwością odnajdziemy charakterystyczne formy i kroje znane z ich autorskich projektów. Rezultat? Spójna, nowoczesna linia, zachęcająca do zabawy formą i stylem. Kluczowym elementem tej kooperacji stała się dbałość o każdy detal procesu produkcji – od precyzyjnego wykończenia po dobór najwyższej jakości tkanin, wśród których króluje alpaka, wełna, jedwab oraz kultowy nylon, nieodłącznie kojarzony z puchówkami MMC. Projekty trafiły do sprzedaży online oraz na wybieg najnowszego pokazu duetu MMC Studio, który jesienią odbył się na warszawskiej Pradze.
Backstage pokazu MMC w obiektywie Szymona Brzóski. Zobacz zdjęcia
Magda Butrym na Paris Fashion Week
Magda Butrym, która w imponującym tempie rozwija swoją międzynarodową karierę, w 2024 roku osiągnęła kolejne kamień milowe. Projektantka po raz pierwszy została umieszczona w oficjalnym kalendarzu Tygodnia Mody w Paryżu. Butrym zaprezentowała kolekcję Spring / Summer 2025, organizując kameralną prezentację w stylowym apartamencie z widokiem na Parc Monceau. Co więcej, w maju 2024 Polka zadebiutowała również na zakupowej mapie Warszawy, otwierając swój pierwszy stacjonarny butik. Na lokalizację wybrano luksusową kamienicę przy ul. Foksal 13/15.
Lancerto odpowiedzialne za wizerunek selekcjonera reprezentacji Polski na Euro 2024
Choć emocje po Euro 2024 szybko opadły, w pamięci na długo pozostanie niebanalny styl selekcjonera Polski. Michał Probierz, którego perfekcyjnie skrojone garnitury wywołały poruszenie w mediach na całym świecie, postawił na współpracę z polską marką Lancerto. Eleganckie stylizacje szyte na miarę nie tylko podkreśliły klasę trenera, ale również okazały się prawdziwym marketingowym strzałem w dziesiątkę – w ciągu zaledwie czterech dni Lancerto odnotowało aż 2000-procentowy wzrost medialności.
BIZUU na Olimpiadzie w Paryżu
Rok 2024 okazał się dla BIZUU szczególny. Poznańska marka została wybrana przez Polski Komitet Olimpijski i Polski Komitet Paralimpijski do zaprojektowania galowych strojów dla reprezentantów Polski w Paryżu. Założycielki marki, Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak, zadbały o nowoczesny, ale zarazem elegancki sznyt kolekcji, z wykorzystaniem charakterystycznych dla BIZUU krojów i przywiązania do detali. Część ubrań z kolekcji pokrył autorski print prezentujący bogactwo polskiej flory. Projektantki skupiły się na zaprezentowaniu narodową historii, kultury i stylu, sięgając po inspiracje zarówno z przedwojennej, jak i powojennej mody.
Sukcesy i upadki. Co poruszyło branżę mody w 2024 roku? Sprawdź to podsumowanie
Polskie marki w 2024. Rozwój Monday Artwork
Polskim markom zdecydowanie nie można odmówić kreatywności, ambicji i śmiałego dążenia do celu. Monday Artwork, pod przewodnictwem właścicielki i projektantki Luizy Kubis idzie jak burza, tworząc wyjątkowo dopracowane, stylowe propozycje w duchu nowoczesnego minimalizmu. W tym roku marka doczekała się również swojego pierwszego salonu, który pojawił się w zakupowym zagłębiu stolicy, czyli przy ul. Mokotowskiej 33.
La Bomba podbija rynek kosmetyczny
Marka La Bomba z przytupem wkroczyła na rynek beauty, a 2024 rok upłynął jej pod znakiem nieustannego rozwoju. W efekcie otrzymaliśmy imponującą gamę kosmetyków do kąpieli i pielęgnacji, wzbogaconą o limitowane edycje kultowych produktów oraz kreatywne współprace – w tym z marką LEBRAND. Wszystko to podkreśla dynamikę i ewolucję La Bomby, której nowy butik przy ulicy Koszykowej stał się nowym stylowym spotem dla fanów pielęgnacji i piękna w najlepszym wydaniu.
Zdjęcie główne: Monday Artwork
Sprawdź, które spółki sektora mody ogłosiły upadłość w 2024