W pierwszym półroczu bieżącego roku spółka LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton wypracowała 15-proc. wzrost przychodów rdr. W tym samym okresie jej zysk netto urósł o 30 proc.
- Zysk netto (I kwartał bieżącego roku) – 8,5 mld EUR (+ 30 proc. rdr)
- Przychody (I kwartał bieżącego roku) – 42,2 mld EUR (+ 15 proc. rdr)
- Sprzedaż marek modowych – 21 mld EUR (+ 17 proc. rdr)
- Sprzedaż zegarków i biżuterii – 5,4 mld EUR (+ 11 proc. rdr)
- Sprzedaż kosmetyków – 4 mld EUR (+ 11 proc. rdr)
Przeczytaj również: Gdzie poleca zjeść Robert Makłowicz? To miejsce jest jego ulubionym
Luksus spokojny o swoją przyszłość
Wyniki LVMH za pierwszy kwartał bieżącego roku potwierdzają odbicie branży premium po trudnym pandemicznym okresie. Jak się okazało w sprawnym odbudowaniu tej gałęzi biznesu największy udział miała poprawa sytuacji na rynku azjatyckim. To on, z wyłączeniem Japonii, w samym drugim kwartale odnotował aż 30-proc. wzrost sprzedaży.
– LVMH wypracował doskonałe wyniki w okresie, który wciąż był naznaczony niepewnością gospodarczą i geopolityczną. Zamierzamy nadal umacniać naszą pozycję lidera grupy w światowym rynku dóbr luksusowych – komentuje prezes i główny akcjonariusz spółki, Bernard Arnault.
Nieznane są prognozy spółki. Analitycy szacują jednak, że całoroczne przychody LVMH powinny wzrosnąć o około 15 proc. W dłuższej perspektywie dobrze mają się także walory giganta z produktami luksusowymi. Od stycznia 2023 roku ich wartość wzrosła o około 25 proc.