Paris Fashion Week dobiegł końca. Magazyn The New York Times podsumował sezon jesienno-zimowy 2016/17 w następujący sposób.
1. Udany debiut Demna Gvasalia z Balenciagą
Szefowie domu mody ze stuletnią historią pokładali ogromne nadzieje w nowym dyrektorze kreatywnym. Cały świat skierował swoje oczy na Demna Gvasalia, który nie zawiódł. Wręcz przeciwnie, zaskoczył wszystkich garniturami w kratę, puchowymi kurtkami i swetrami typu golf. Prostota w wydaniu Demny uznana została za największe wydarzenie minionego tygodnia.
2. Najlepsza produkcja pokazu Loewe
Projektant Jonathan Anderson przeobraził budynek UNESCO w przytulny living room wypełniony sztuką i antycznymi meblami. Wnętrze świetnie współgrało z samą kolekcją. W tej nie zabrakło kocich naszyjników i sukienki całkowicie wykonanej z gumek. Wszystko dobrze komponowało się z muralem autorstwa Joan Miró.
3. Przyjęcie LVMH dla finalistów konkursu
Po raz trzeci młodzi projektanci mają szansę wygrać 300,000 euro w konkursie sponsorowanym przez LVMH. Wśród ośmiu nominowanych znaleźli się: Brandon Maxwell i Matthew Williams z Alyx, Tuomas Merikoski z Aalto, Glenn Martens z Y/Project, Christelle Kocher z Koché, Hiromichi Ochiai z Facetasm, Vejas Kruszewski z Vejas i Grace Wales Bonner z Wales Bonner. Rozstrzygniecie konkursu już w maju.
4. Iris Apfel gwiazdą paryskiego tygodnia mody
94-letnia ikona stylu promowała swoją wystawę pop up Iris in Paris w Le Bon Marché. To był tydzień pełen wrażeń, Iris zawitała na pokazie Ricka Owensa, Dries Van Noten i Diora, na który omal się spóźniła.