Podcasty śmiało wkraczają do naszej codzienności. Także modowej. Szukasz porady jak przebić się na rynku? Masz idoli, o których chcesz wiedzieć więcej? A może po prostu szukasz interesującej rozrywki, której nie zapewniają Ci już seriale? Oto audycje, na które naszym zdaniem warto poświęcić czas.
ROZMOWY ULI WISZOWATEJ
Podcasty stały się alternatywą do czytania w codziennym, zabieganym życiu. Postanowiliśmy dać Wam okazję poznania inspirujących Polek i Polaków w naszych autorskich rozmowach. Poznajcie kobiety, które pracują w branży i robią ciekawe rzeczy, budują swoje firmy, często w duchu zrównoważonej mody. Oto one:
KREATYWNI odc. 1: “Vintage uwalnia od nadmiaru” – Paulina Zajdecka z Keep The Label
Pierwszym gościem Uli Wiszowatej jest Paulina Zajdecka, założycielka komisu z modą luksusową, Keep The Label. Paulina opowie o tym, jak w zrównoważony sposób wymieniać stare na nowe oraz o magii mody vintage.
KREATYWNI odc. 2: O modzie odpowiedzialnej i trendzie na minimalizm z Julią Turewicz
W drugim odcinku “Kreatywnych” usłyszycie Julię Turewicz, połówkę polskiej marki NAGO. Jak wygląda trend na minimalizm oczami marki modowej? Czy ten biznes w ogóle może być eko?
[PODCAST] KREATYWNI odc. 3: Renowacja obuwia jako sposób na biznes – Martyna Zastawna z WoshWosh
W 3 odcinku “Kreatywnych” poznamy historię ekobiznesu, który powstawał w czasach, gdy o ekologii nikt jeszcze nie mówił. Martyna Zastawna, założycielka WoshWosh, odpowie również na pytanie, czy w dzisiejszych czasach na renowacji obuwia da się zarobić.
CZŁOWIEK
Oh Boy
„Oh Boy” – podcast przygotowany przez redakcję Manrepeller to nasza pierwsza propozycja. Gośćmi audycji są głównie kobiety, (a wśród nich Emily Weiss – założycielka marki kosmetycznej Glossier, stylistka Shiona Turini czy aktorka/prezenterka/celebtrytka Alexa Chung). Tematów jest cały wachlarz – od wiary we własne możliwości, przez osiągnięcia zawodowe, aż po (niekiedy bardzo wymagające) życie rodzinne. Duża dawka dobrej energii i wsparcia – gwarantowana.
UnStyled By Refinery29
Podobne historie, chociaż w nieco innym ujęciu – bo z perspektywy codziennego ubrania – opowiada „UnStyled By Refinery29”. Christene Barberich – współzałożycielka portalu Refinery29 przepytuje swoich gości (m.in. Laurę Brown, siostry Mulleavy, Mirandę Kerr) i sprawdza czy sposób w jaki się ubieramy może wpływać na nasz życie.
Monocycle
„Monocycle” to jednoosobowa audycja założycielki Manrepeller – Leandry Medine. Mieszkająca w Nowym Jorku bizneswoman i influencerka, zmaga się z troskami podobnymi do tych, jakie ma większość z nas. Z tą różnicą, że Leandra nie boi się o nich mówić głośno, a „Monocycle” to dla niej jeden ze sposobów na przepracowanie ciężkich tematów.
BIZNES i KARIERA
Podcastów biznesowych na rynku jest całe mnóstwo, ale te wartościowe, dotyczące biznesu i kariery w modzie, można policzyć na placach jednej ręki.
The BoF Podcast
The Business of Fashion co tydzień serwuje jeden odcinek nagrania, w którym omawiane są nie tylko sukcesy, ale także i bolączki branży. Redakcja rozkłada na czynniki pierwsze zawody, przepytuje profesjonalistów i omawia bieżące wydarzenia. Jeżeli lubicie trzymać rękę na pulsie – ten podcast jest dla Was!
The Glossy Podcast
The Glossy to portal mocno skupiony na technologii w modzie. I tego też dotyczą cotygodniowe podcastowe audycje. Producenci zapraszają do rozmowy przedstawicieli marek, dla których technologia stanowi absolutny must, jeżeli chodzi o rozwój firmy. Szczególnie polecamy rozmowy z Alizą Licht (wcześniej znana światu jako PR-owa czarodziejka – @dknyprgirl, obecnie króluje w Alice+Olivia), Olivią Kim z Nordstrom, (której nowy concept store otwarty w ubiegłym roku w LA to prawdziwy majstersztyk, jeżeli chodzi o połączenie mody, technologii i experience’u) oraz Kenem Downingiem (Neiman Marcus) na temat przyszłości fashion weeków.
The Barneys Podcast
Najnowszą propozycją dotyczącą kariery w branży kreatywnej jest podcast przygotowany przez… dom handlowy Barneys. Każdy odcinek “The Barneys Podcast” to rozmowa z ludźmi z branży – o tym dlaczego zdecydowali się na kreatywny zawód i jaką drogę musieli pokonać, by osiągnąć sukces. Wśród gości pierwszego sezonu znaleźli się m.in. światowej sławy makijażystka Gucci Westman czy redaktor „Teen Vogue” i „Allure” – Phillip Piccardi.
MODA i STYL
Vogue Podcast
Podcast magazynu „Vogue” to absolutna podstawa dla każdego fana mody. Jak wiadomo hasło „Vogue” otwiera każde drzwi, a prowadzący Andre Leon Talley z miejsca podbija serca gości i słuchaczy. Do studia „Vogue” zaproszony był już niemal każdy, kto liczy się w branży. Chcecie posłuchać co do powiedzenia ma Anna Wintour, Tom Ford, a może Andrew Bolton – podcast „Vogue” zaprasza. Royal Wedding? Oscary? ALT zdradzi Wam wszystkie tajemnice.
Fashion No Filter
Kolejna warta uwagi audycja to „Fashion No Filter” prowadzona przez blogerki Monicę Ainley i Camillę Charriere. Dziewczyny jeżdżą na pokazy, rozmawiają z właścicielami marek, a nawet… organizują konkursy stylizacji. Dużo humoru, ciekawi goście i luźne podejście do tematu. Minusy – tylko 9 odcinków, które kończą się zdecydowanie za szybko.
https://www.instagram.com/p/BMhH_r0BkWL/?hl=pl&taken-by=fashionnofilter
SHOWstudio
Podcast SHOWstudio to propozycja dla prawdziwych pasjonatów. Nick Knight po raz kolejny udowadnia, że do współpracy jest w stanie przekonać każdego. Moda, fotografia, film, ilustracja – każda z tych dziedzin jest godnie reprezentowana w audycjach SHOWstudio. Każdy z 88 odcinków to inny, wyjątkowy gość. Marina Abaramovic, Gareth Pugh, Suzy Menkes – alternatywnie? Być może, ale kto powiedział, że podcasty muszą być mainstreamowe?
NAJBARDZIEJ ARTYSTYCZNY PODCAST WSZECHCZASÓW?
Ostatnia propozycja – najnowsza spośród wszystkich przedstawionych – wywołała niemałe poruszenie w świecie mody. Autorem podcastu jest bowiem John Galliano – projektant z niełatwą przeszłością, który obecnie stoi na czele domu mody Maison Martin Margiela. Podcast “THE MEMORY OF… With John Galliano” jest uzupełnieniem pierwszej, męskiej kolekcji Artisanal. Projektant opowiada o procesie tworzenia kolekcji dla MMM, ale nawiązuje także do tego co dzieje się w modzie obecnie. Potraktujcie krótką – bo tylko 12-minutową – audycję eksperymentalnie. Wyjątkowy akcent Galliano plus jego przemyślenia to mieszanka wybuchowa. To może być ciekawe doświadczenie!