Poczta Polska już nie tylko dostarcza paczki – dziś sprzedaje wszystko od smart-TV po kosmetyki czy prezenty, stając się pełnoprawnym graczem e-commerce. Dzięki tysiącom nowych produktów, darmowej dostawie od 50 zł i zapleczu logistycznemu Pocztexu firma chce przyciągnąć tych samych klientów, o których walczą Allegro, Temu i Amazon.
Poczta Polska rozpycha się w e-commerce
Narodowy operator pocztowy prowadzi sklep internetowy od wiosny 2024 r., ale dopiero ostatnie miesiące przyniosły prawdziwą eksplozję asortymentu – z niszowych akcesoriów pocztowych do pełnowymiarowego marketplace’u z “kilkoma tysiącami SKU” w kilkunastu kategoriach.
Mikołaj Lewandowski, Digital Commerce Business Manager zapowiada „dynamiczny rozwój kanału online” i współpracę z globalnymi markami pokroju TCL – producenta telewizorów i smart-urządzeń.
Poczta Polska sklep internetowy: co oferuje?
W katalogu znajdziemy:
- Elektronikę użytkową: telewizory TCL, wideorejestratory Neoline, hulajnogi Ducati, tablety i routery,
- Małe AGD: wagi, termometry i urządzenia beauty;
- Smart home: czujniki dymu, monitory jakości powietrza, inteligentne dzwonki i kamery;
- Kategorie lifestyle – kosmetyki, chemię gospodarczą, artykuły szkolne czy prezenty;
- Filatelistykę: w tym limitowane emisje „Mój Znaczek”;
Tak szerokie portfolio ma przyciągnąć klienta, który dotąd korzystał głównie z Allegro czy Temu.
Darmowa dostawa i przewaga Pocztexu
Zakupy za minimum 50 zł kwalifikują się do bezpłatnej wysyłki Pocztex Kurier lub do ponad 22 tys. punktów odbioru, m.in. w sieciach Żabka, Lewiatan i Duży Ben – to najgęstsza sieć pick-up pointów w kraju.
Operator podkreśla, że własne huby logistyczne pod Warszawą, Bydgoszczą i we Wrocławiu pozwalają na doręczenie w 24-48 h oraz telefoniczne awizowanie paczek.
Rośnie nie tylko Allegro
Sprzedaż online stanowi już 8,8 % polskiego handlu detalicznego (7,68 mld zł w kwietniu 2025) i rośnie o 7 % rok do roku. Prognozy Strategy& mówią o wartości 192 mld zł do 2028 r., czyli średnio +8 % rocznie. Największy gracz, Allegro, przewiduje wzrost EBITDA o 10-17 % w 2025 r. – stąd wysoka konkurencja cenowa. Na horyzoncie są także Temu (18 mln użytkowników) i Amazon, które odbierają ruch liderowi.
Dowiedz się więcej: Tutaj najchętniej kupujemy online. Temu zdetronizowało polskiego lidera